Według ogólnoeuropejskiego badania preferencji widzów zrealizowanego przez UPC polski model oglądania TV nadal jest odmienny od europejskiego. Tylko najmłodsi (do 30 lat) oglądają telewizję w sposób właściwy dla całej Europy. Wiadomości są ulubionym gatunkiem TV Polaków (44 proc.), Polki zaś są miłośniczkami telenowel (39 proc.).
Odbiegamy pod tym względem od większości widzów w Europie, którzy najchętniej oglądają filmy (52 proc.). Pozostałe najbardziej popularne wśród Polaków gatunki telewizyjne to: filmy (36 proc.), seriale (25 proc.), komedie (21 proc.), programy przyrodnicze (19 proc.). W Polsce większość nie planuje, co będzie oglądać w telewizji, po prostu siada z pilotem przed telewizorem (56 proc.). W Europie 40 proc. widzów codziennie sprawdza, co dzisiaj można zobaczyć w TV.
Kamil Durczok został w badaniu uznany za najbardziej popularnego dziennikarza publicystycznego w Polsce (32 proc.). Na drugim miejscu są ex aequo: Tomasz Lis i Maciej Orłoś (po 12 proc.), na trzecim Dorota
Gawryluk.
Ogólnoeuropejskie badanie telewizyjne UPC 2006 przeprowadzono w okresie od października do grudnia 2006 roku na próbie 6 tys. respondentów z 13 krajów europejskich. Badanie przeprowadzono we współpracy z Research International.
(AMS)