Kraj

Według badania UPC 56 proc. Polaków nie planuje, co obejrzy w telewizji

Według ogólnoeuropejskiego badania preferencji widzów zrealizowanego przez UPC polski model oglądania TV nadal jest odmienny od europejskiego. Tylko najmłodsi (do...

Według ogólnoeuropejskiego badania preferencji widzów zrealizowanego przez UPC polski model oglądania TV nadal jest odmienny od europejskiego. Tylko najmłodsi (do 30 lat) oglądają telewizję w sposób właściwy dla całej Europy. Wiadomości są ulubionym gatunkiem TV Polaków (44 proc.), Polki zaś są miłośniczkami telenowel (39 proc.).

Odbiegamy pod tym względem od większości widzów w Europie, którzy najchętniej oglądają filmy (52 proc.). Pozostałe najbardziej popularne wśród Polaków gatunki telewizyjne to: filmy (36 proc.), seriale (25 proc.), komedie (21 proc.), programy przyrodnicze (19 proc.). W Polsce większość nie planuje, co będzie oglądać w telewizji, po prostu siada z pilotem przed telewizorem (56 proc.). W Europie 40 proc. widzów codziennie sprawdza, co dzisiaj można zobaczyć w TV.

Kamil Durczok został w badaniu uznany za najbardziej popularnego dziennikarza publicystycznego w Polsce (32 proc.). Na drugim miejscu są ex aequo: Tomasz Lis i Maciej Orłoś (po 12 proc.), na trzecim Dorota

Gawryluk.

Ogólnoeuropejskie badanie telewizyjne UPC 2006 przeprowadzono w okresie od października do grudnia 2006 roku na próbie 6 tys. respondentów z 13 krajów europejskich. Badanie przeprowadzono we współpracy z Research International.

(AMS)