Kraj

L'Oreal Polska realizuje z ZenithOptimedia projekt badawczy Touchpoints

Dział research & development domu mediowego ZenithOptimedia realizuje projekt badawczy Touchpoints dla koncernu L'Oreal Polska. Jego celem jest ewaluacja dotychczasowych...

Dział research & development domu mediowego ZenithOptimedia realizuje projekt badawczy Touchpoints dla koncernu L’Oreal Polska. Jego celem jest ewaluacja dotychczasowych punktów styku konsumenta z wybranymi markami w kategorii kremów do twarzy oraz odkrywanie nowych nieeksploatowanych dotychczas sposobów komunikacji marketingowej. W ramach projektu badane są zarówno marki należące do L’Oreal Polska, jak i wyselekcjonowane brandy konkurencyjne.

W ścisłej współpracy z klientem definiowana jest grupa docelowa dla badania – kryteria rekrutacji mają umożliwić zdobycie danych od tych konsumentów, których decyzje w największym stopniu mogą przyczynić się do generowania wolumenu sprzedaży marek klienta. Na podstawie tych danych opracowywane są specyficzne analizy, wyciągane wnioski, a następnie budowane strategiczne rekomendacje dla klienta (przeznaczone do implementacji, czyli zmian w zakresie miksu marketingowego). – Dlatego właśnie odpowiedni dobór grupy celowej (respondentów) to bardzo istotna sprawa – mówi Iwona Gawrońska, research & development director w ZenithOptimedia. – Targetem badania są użytkownicy wybranej kategorii produktowej, obecni bądź potencjalni (w zależności od segmentu produktowego i celu projektu). Próba respondentów jest losowa i reprezentatywna. Dodatkowo, po wnikliwych ustaleniach z klientami, których wiedza jest bezcenna dla prawidłowego zaprojektowania każdego z elementów kwestionariusza i innych kluczowych wytycznych, narzucane są inne zmienne definiujące respondentów. Mogą to być: częstotliwość użytkowania, zamiar zakupu/dokonanie zakupu w zdefiniowanej jednostce czasu, użytkowanie określonych marek, podejmowanie decyzji zakupowych w ramach kategorii (współdecydowanie). Wszystko to ma na celu rekrutację nie przypadkowych osób, lecz takich, które są najbardziej wartościowe z punktu widzenia biznesu klienta – dodaje Gawrońska.

Do tej pory oprócz firmy L’Oreal Polska badania działu research & development ZenithOptimedia zostały przeprowadzone dla firm Hochland i Toyota Motor Poland. W I kwartale br. planowane jest przeprowadzenie następnych dwóch projektów Touchpoints dla klientów ZenithOptimedia. (JP)