Kraj

Starcom i Next odpowiadają za niestandardową komunikację Orlenu

Firma paliwowa PKN Orlen prowadzi zakrojone na dużą skalę działania reklamowe wokół sponsorowania przez markę Orlen teamu startującego w Rajdzie...

Firma paliwowa PKN Orlen prowadzi zakrojone na dużą skalę działania reklamowe wokół sponsorowania przez markę Orlen teamu startującego w Rajdzie Dakar. Kampania prowadzona jest w mediach tradycyjnych oraz internecie i w telefonach komórkowych. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się Starcom. Za komunikację w internecie odpowiada Next, departament mediów interaktywnych grupy domów mediowych Starcom MediaVest. Kreację w mediach tradycyjnych przygotowała agencja Mather Communications.

Celem kampanii i sponsoringu jest wzmocnienie wizerunku marki Orlen. W ramach działań marketingowych związanych ze sponsoringiem Orlen Teamu, który tworzą Krzysztof Hołowczyc, Jacek Czachor i Marek Dąbrowski, w przeddzień startu rajdu ukazał się specjalny dodatek do “Gazety Wyborczej” – “Gazeta Dakar” w 100 proc. poświęcony rajdowi ze szczególnym uwzględnieniem przygotowań Orlen Teamu. Orlen jest również sponsorem programu “Sport” po głównym wydaniu “Wiadomości” w TVP1. Ponadto w TVP1 codziennie emitowane są “Kroniki Rajdu Dakar” – 10-minutowe programy podsumowujące kolejne etapy rajdu. W celu przypomnienia widzom o kronikach w TVP1 w “Gazecie Telewizyjnej”, dodatku do “Gazety Wyborczej”, wykorzystano niestandardową formę reklamową (charakterystyczne zakreślenie programu). Internetowe działania reklamowe realizowane są w serwisach Gazeta.pl oraz Interia.pl. Ważnym elementem kampanii jest gra mobilna przygotowana przez Next we współpracy z firmą Gameleons. Gra jest tematycznie spójna z rajdem i polega na prowadzeniu samochodu w trudnym terenie. Został w niej umieszczony dyskretny branding Orlen Teamu. Na trasach rajdów można zauważyć billboardy z logo Orlen i Verva. Ciekawym rozwiązaniem zastosowanym w grze jest możliwość bezpośredniej rywalizacji dwóch graczy na dwóch telefonach, co ma dodatkowo zwiększać jej atrakcyjność. Działania reklamowe będą prowadzone do końca stycznia br. Wartość budżetu nie została ujawniona. (JP)