Kraj

Gadu-Gadu chce pozyskać z giełdy 75 mln zł; planuje akwizycje i start MVNO

Gadu-Gadu SA zamierza pozyskać z publicznej oferty ok. 75 mln zł. Zapisy na akcje zostaną przeprowadzone w dniach 2-12 lutego...

Gadu-Gadu SA zamierza pozyskać z publicznej oferty ok. 75 mln zł. Zapisy na akcje zostaną przeprowadzone w dniach 2-12 lutego br., a spółka zadebiutuje na GPW kilka dni później. Po uplasowaniu emisji nowi akcjonariusze mają stanowić 28,2 proc. akcjonariatu, co przy założeniu, że spółce rzeczywiście uda się sprzedać akcje za 75 mln zł, oznacza wycenę Gadu-Gadu na poziomie ok. 300 mln zł. Większościowym akcjonariuszem pozostanie fundusz Warsaw Equity Holding (ma 76,79 proc. udziałów, będzie miał 55,05 proc.), a 13,76 proc. pozostanie w rękach założyciela Gadu-Gadu Łukasza Foltyna (jest członkiem rady nadzorczej, obecnie ma 19,24 proc. udziałów). Jak zapowiada zarząd Gadu-Gadu, pozyskane z IPO pienądze zostaną przeznaczone przede wszystkim na akwizycje (39 mln zł) i na uruchomienie pod marką Gadu-Gadu usług wirtualnego operatora komórkowego (MVNO; 21 mln zł). To dwa strategiczne elementy rozwoju Gadu-Gadu zaplanowane w strategii na najbliższe lata. – Przejęciami zamierzamy realizować dwa cele: poszerzać paletę usług dla naszych klientów i powiększać nasz udział w rynku reklamy internetowej. Interesują nas podmioty już sprzedające reklamę, mające ciekawy zasięg i rentowne, ale przede wszystkim dające się dopasować do obecnych usług Gadu-Gadu. Już prowadzimy rozmowy z kilkoma tego typu podmiotami – mówi Krzysztof Szalwa, członek zarządu spółki. Szczegółów na temat projektu MVNO przedstawiciele zarządu Gadu-Gadu na razie nie ujawniają. Jeśli chodzi o akwizycje, to są one częścią strategii zmierzającej do znacznego powiększenia przychodów Gadu-Gadu z rynku e-reklamy. Pozostałe kluczowe elementy tej strategii to: rozwój społecznościowej platformy Generacja Gadu-Gadu (jej nowe wcielenie ma zostać uruchomione już w lutym br.) i rozwój platformy radiowej Gadu-Radio oraz związanej z nią sprzedaży reklam audio.

Spółka zapowiada też rozwój w obszarze komercyjnych badań marketignowych w internecie (wspólnie z agencją badawczą Inquiry) oraz wprowadzenie na rynek w I połowie br. biznesowej wersji Gadu-Gadu, czyli rozwiązań do komunikacji dla średnich i dużych przedsiębiorstw (co związane jest nie tylko ze sprzedażą licencji na taki komunikator, ale też z usługami konsultingowymi i wdrożeniowymi). Ostatnim wreszcie elementem nowej strategii spółki jest wyjście poza Polskę i inwestycje w innych krajach z naszego regionu. W pierwszej kolejności ma to dotyczyć Ukrainy, która ma być przyczółkiem do wejścia następnie na rynek rosyjski. Przychodu Gadu-Gadu w 2005 r. wyniosły 8,3 mln zł, zysk netto 3,2 mln zł. Wstępne szacunki odnośnie do 2006 r. mówią o 10,5 mln zł przychodów i 3,7 mln zł zysku. (MG)