Zagranica

20th Century Fox oskarża YouTube, że jego użytkownicy łamią prawo, i żąda ich identyfikacji

Wytwórnia filmowa 20th Century Fox (News Corporation) zażądała od serwisu wideo YouTube, należącego do Google, identyfikacji danych użytkowników, którzy tydzień...

Wytwórnia filmowa 20th Century Fox (News Corporation) zażądała od serwisu wideo YouTube, należącego do Google, identyfikacji danych użytkowników, którzy tydzień przed premierą zamieścili w serwisie odcinki z nowego sezonu serialu “24”.

YouTube to serwis społecznościowy, którego użytkownicy zamieszczają tysiące klipów wideo, muzycznych i z telewizji. Wytwórnie filmowe i muzyczne zarzucają serwisowi, że umożliwiając publikację treści chronionych prawem autorskim, przyczynia się do łamania prawa. Google, który w ub.r. za 1,65 mld dol. przejął YouTube, stanowczo odrzuca te oskarżenia.

Premierowe odcinki nowej serii “24”, w którym występują Kiefer Sutherland i Elisha Cuthbert, pojawiły się na YouTube 8 stycznia, podczas gdy ich telewizyjną premierę w należącej do News Corp. telewizji Fox zaplanowano na 14 stycznia. Jane Sunderland, wiceprezes ds. kontentu Fox, stwierdziła, że nielegalna publikacja tych odcinków wyrządziła telewizji “niepowetowane straty”, bowiem nowa seria “24” była jedną z najbardziej oczekiwanych tegorocznych premier telewizyjnych.

20th Century Fox już wcześniej groziła YouTube procesem sądowym, po tym jak w serwisie pojawiło się 10 przedpremierowych odcinków nowej serii “The Simpson’s”. W maju ub.r. YouTube na żądanie wytwórni Paramount Picture usunął z serwisu pliki wideo z filmu “Twin Towers” (o tragedii w Nowym Jorku z 11 września). (“BrandRepublic”)