Kraj

Zdaniem UOKiK sieć RTV Euro AGD wprowadziła konsumentów w błąd

Euro-net - właściciel sieci sklepów RTV Euro AGD - wprowadzał konsumentów w błąd co do warunków sprzedaży ratalnej - uznał...

Euro-net – właściciel sieci sklepów RTV Euro AGD – wprowadzał konsumentów w błąd co do warunków sprzedaży ratalnej – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Według Urzędu reklama “Raty 0%, bez żadnych kosztów” wcale nie oznaczała, że kredyt nic nie kosztuje. W opisywanej akcji sieć uzależniała przyznanie kredytu od wykupienia ubezpieczenia od niezdolności do jego spłaty, jednak konsument nie był o tym informowany. W efekcie do ceny detalicznej produktu kupowanego na kredyt doliczano 5-7 proc. wartości kredytu.

UOKiK zakwestionował również fakt, że chociaż promocja dotyczyła zaledwie 0,3 proc. całego asortymentu oferowanego w sieci sklepów RTV Euro AGD, dystrybuowane ulotki sugerowały, że można z niej skorzystać przy zakupie dowolnego produktu. Wielu konsumentów zachęconych treścią reklamy podpisywało umowy o kredyt bez świadomości, że wybrany przez nich towar nie podlega promocji na zasadach nieoprocentowanych rat oraz że wykup ubezpieczenia jest ich uprawnieniem, a nie zobowiązaniem.

Decyzja dotycząca działań Euro-net nie jest ostateczna, firma może odwołać się od niej do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. (TW)