Kraj

Royal Unibrew za 126 mln zł kupi Browar Łomża

Duński Royal Unibrew A/S, właściciel marek piwnych m.in. Faxe, Strzelec, Brok, Cooler i Rybnickie, za 126 mln zł kupi od...

Duński Royal Unibrew A/S, właściciel marek piwnych m.in. Faxe, Strzelec, Brok, Cooler i Rybnickie, za 126 mln zł kupi od firmy Pepees 100 proc. akcji Browaru Łomża. Strony muszą uzyskać zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i raczej nie powinny mieć z tym problemu, bowiem Łomża jest marką regionalną, silną w północno-wschodniej części kraju (Podlasie). Od dłuższego czasu spekuluje się, że Duńczycy z Royal Unibrew mogą zostać inwestorem strategicznym w Hoop SA, spółce produkującej wodę, colę i napoje gazowane. Strony nie potwierdzają tych doniesień ani im nie zaprzeczają.

Na początku lutego br. agencja reklamowa Schulz wygrała przetarg na obsługę portfolio Royal Unibrew (marketer wcześniej współpracował m.in. z agencją Ad Fabrika FCB). Royal Unibrew nadal nie ma dyrektora marketingu – przypomnijmy, że Renata Szopa-Milde, która przez dwa lata pełniła tę funkcję, na początku br. odeszła ze stanowiska. W lipcu i sierpniu ub.r. Browar Łomża po raz pierwszy zainwestował w ogólnopolską kampanię z wykorzystaniem telewizji i outdooru – działania reklamowe przygotowały wówczas agencja reklamowa Vena Art z Lublina i dom mediowy Media Group. (MB, TW)