Kraj

Polskapresse podkreśla rolę regionów w czasie prac nad projektem ogólnopolskim

Dorota Stanek, prezes zarządu grupy wydawniczej Polskapresse, wystosowała do wszystkich pracowników spółki list, w którym zapewniła o wzmacnianiu roli dzienników...

Dorota Stanek, prezes zarządu grupy wydawniczej Polskapresse, wystosowała do wszystkich pracowników spółki list, w którym zapewniła o wzmacnianiu roli dzienników regionalnych należących do grupy. List powstał w reakcji na pojawiające się spekulacje na temat przyszłości dzienników regionalnych Polskapresse w sytuacji, gdy realizowany jest przez nią projekt dziennika ogólnopolskiego. Spekulacje nasiliły ostatnie ważne decyzje personalne w kierownictwie grupy, o czym pisaliśmy w DS “MMP” 13 i 14 lutego. – Dzienniki regionalne i siła każdego z naszych tytułów są największą wartością, która pozwoli nam zbudować silną ogólnopolską markę – przekazała Dorota Stanek. Dodała, że dzienniki regionalne będą wzmacniane i będą zawierać więcej informacji regionalnych oraz ulepszać ofertę rynkową. Większy nacisk zostanie również położony na promowanie obecnych tytułów w regionach. Dzienniki regionalne Polskapresse wyraźnie zostają też włączone w prace nad powstającą gazetą ogólnopolską. W tym celu Paweł Fąfara, jej redaktor naczelny, powołał Kolegium Redaktorów Naczelnych, a Tomasz Wróblewski, wiceprezes zarządu Polskapresse, odpowiedzialny za projekt – Konferencję Prezesów. Polskapresse, jak podkreśliła w liście do pracowników Dorota Stanek, jest w bardzo ważnym momencie rozwoju i chce stać się nowoczesnym wydawnictwem konkurującym z największymi graczami. – Będziemy powoli przechodzić z obecnych struktur zarządzania firmą w struktury pionowe obejmujące najważniejsze działy wydawnicze – kolportażowy, reklamowy, marketingowy i internet. Przypomnijmy, że według zapewnień twórców projektu gazety ogólnopolskiej Polskapresse ma ona ukazać się w br. Bliższy termin nie jest sprecyzowany. Polskapresse jest wydawcą 8 dzienników regionalnych (6 własnych i dwa powiązane kapitałowo): “Dziennik Zachodni”, “Dziennik Bałtycki”, “Dziennik Łódzki”, “Express Ilustrowany”, “Głos Wielkopolski” (po niedawnej fuzji z “Gazetą Poznańską”), “Słowo Polskie Gazeta Wrocławska”, “Gazeta Krakowska”, “Dziennik Polski”. Liczba osób zatrudnionych w spółce wynosi ok. 2600 (stan na przełom 2006/2007). (KP)