Kraj

LOT weryfikuje strategię mediową i szykuje nową komunikację marki

Polskie Linie Lotnicze LOT pomimo zamieszania wokół nowego prezesa Marka Mazura, którego nie akceptuje ponoć Ministerstwo Skarbu (właściciel LOT-u), szykują...

Polskie Linie Lotnicze LOT pomimo zamieszania wokół nowego prezesa Marka Mazura, którego nie akceptuje ponoć Ministerstwo Skarbu (właściciel LOT-u), szykują istotne zmiany w swoim marketingu. – Mniej niż dotychczas będziemy wydawać na telewizję, natomiast zdecydowanie mocniej będziemy obecni w internecie, który jako kanał sprzedaży jest dla nas bardzo, bardzo ważny – deklaruje Dorota Haller, dyrektor biura marketingu i produktu PLL LOT. Trzy tygodnie temu LOT rozstrzygnął przetargi i do współpracy w zakresie zakupu mediów wybrał Universal McCann, w miejsce dotychczasowego domu mediowego Zenithmedia, zaś jako agencję kreatywną wybrał McCann Erickson (przejęła biznes od Gruppy66 Ogilvy). Przewoźnik rezygnuje z wykorzystywanej przez kilka ostatnich lat komunikacji z bohaterami w postaci animowanych ptaków i szykuje nową odsłonę. – Kampania “Ptaki” miała zbliżyć LOT do przeciętnego konsumenta i ten cel osiągnęła – uważa Haller. – Teraz jednak potrzebujemy czegoś nowego, co pozwoli nam odświeżyć markę. Chcemy zmienić percepcję, że tanie linie lotnicze zawsze są tańsze, a LOT jest drogi. Gwarantuję, że gdybyśmy dzisiaj chcieli rezerwować bilety na wakacje, to bardziej niż prawdopodobne, że u nas znajdziemy tańsze bilety niż u naszej “taniej” konkurencji – twierdzi szefowa marketingu LOT-u. Jednocześnie jednak LOT będzie się starał utrzymać wizerunek linii wygodniejszej, bardziej komfortowej niż low-costy. – Kwestia komfortu i dogodnej siatki połączeń jest ważna zwłaszcza dla klientów biznesowych – wskazuje Haller. – My nigdy nie zrobimy czegoś takiego, że klient kupuje bilet do Wiednia, a my wysadzamy go np. w Bratysławie i dalej wieziemy busikiem. (MB)