Kraj

Conforama repozycjonuje markę i wspiera wizerunek

Conforama, sieć sklepów oferujących artykuły wyposażenia domów i mieszkań, pierwszy raz w swojej historii przeprowadza kampanię stricte wizerunkową. Związane jest...

Conforama, sieć sklepów oferujących artykuły wyposażenia domów i mieszkań, pierwszy raz w swojej historii przeprowadza kampanię stricte wizerunkową. Związane jest to z przeprowadzanym od niemal dwóch lat repozycjonowaniem marki. – W 2000 roku Conforama została wprowadzona do Polski jako koncept przeniesiony żywcem z Francji i Szwajcarii, jako sieć dyskontów z meblami, elektroniką i artykułami AGD. – Okazało się jednak, że w Polsce taki pomysł na Conforamę nie do końca odpowiadał zwyczajom zakupowym konsumentów – mówi Remigiusz Rudko, dyr. marketingu Conforamy. Jego zdaniem stanowiło to barierę w rozwoju firmy, stąd decyzja o jej repozycjonowaniu. – Firma skoncentrowała się na meblach i produktach dekoracyjnych, rezygnując z AGD i redukując asortyment elektroniki. Poza tym rozbudowaliśmy naszą ofertę o unikatowe zestawy mebli, nie do kupienia w innych sklepach – twierdzi Rudko. Conforama chce być teraz postrzegana nie jako dyskont z tanimi meblami, ale jako ekspert w dziedzinie aranżacji wnętrz. Dlatego też firma zdecydowała się na zmianę modelu komunikacji z konsumentem – wcześniej była to głównie gazeta promocyjna, gdzie głównym atutem Conforamy były niskie ceny. Obecnie firma po raz pierwszy zdecydowała się na wyprodukowanie 120-stronicowego katalogu rocznego eksponującego aranżacyjne możliwości Conforamy. Katalog był dystrybuowany w sklepach, ale także jako insert do magazynów wnętrzarskich, był eksponowany w salonach fryzjerskich i kosmetycznych, w sieciach taksówek itp.

Obecnie realizowana kampania outdoorowa, która wystartowała 8 marca br. w formie teaserowej, potrwa do końca marca br. Towarzyszy jej reklama w dziennikach, a także spoty radiowe. Conforama inwestuje także w reklamę w magazynach wnętrzarskich. – Przez ostatnie półtora miesiąca zmieniliśmy też wystrój we wszystkich naszych sklepach. Kładziemy nacisk na meble i ich odpowiednią ekspozycję – mówi Rudko.

Kampanię reklamową przygotowała agencja Esense współpracująca od ponad roku z Conforamą. Obsługę mediową powierzono Media Group. Wielkość budżetu marketingu nie została ujawniona. (AMS)