Rozpoczęła się kampania edukacyjna Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie, której celem jest ograniczenie zjawiska prowadzenia po spożyciu alkoholu. Obecnie działania kampanii są prowadzone w Poznaniu, akcja dotrze także do kolejnych wojewódzkich miast w kraju.
Od 15 marca do 1 kwietnia w 30 wybranych lokalach, na przejściach dla pieszych oraz na wyznaczonych drogach pojawią się zespoły promotorów. Będą one informować o akcji, w ramach której z imprezy można wrócić taksówką z rabatem. Inną metodą jest wyznaczenie na imprezie niepijącego kierowcy, który zostanie symbolicznie nagrodzony gadżetami przez organizatorów akcji.
W ramach projektu prowadzone też będą happeningowe działania na ulicach Poznania. Na przejściach dla pieszych odbędą się “minimanifestacje” przeciwko prowadzeniu samochodu po spożyciu alkoholu. Kolejny element akcji w Poznaniu stanowią lawety z wrakami samochodów obrazujące konsekwencje jazdy po alkoholu.
Przez cały czas trwania akcji poznańska policja będzie prowadzić dodatkowe kontrole trzeźwości kierowców, zwłaszcza w okolicach nocnych lokali. Projekt przygotowała agencja Marketing & Communications Consultants, działania fieldowe realizuje agencja Especto. (TW)