Kraj

TVN wystartował z multimedialnym serwisem TVN24.pl

Grupa TVN oficjalnie uruchomiła wczoraj swój serwis TVN24.pl. O planach związanych z tym przedsięwzięciem pisaliśmy w DS "MMP" z 22...

Grupa TVN oficjalnie uruchomiła wczoraj swój serwis TVN24.pl. O planach związanych z tym przedsięwzięciem pisaliśmy w DS “MMP” z 22 lutego br. Serwis TVN24.pl jest pierwszym elementem multiwortalu TVN, który ma zostać stworzony we w miarę ostatecznym kształcie w III kwartale br. – W projekcie TVN24.pl i w planowanym multiwortalu łączymy najlepsze elementy z naszych doświadczeń internetowych, a z drugiej strony telewizyjnych, by stworzony w ten sposób miks był rzeczywiście nową jakością na rynku. Posiadanie w jednej grupie czołowej telewizji i lidera rynku portali jest unikalne w skali europejskiej i daje nam możliwość stworzenia przedsięwzięcia mediowego nowej generacji. TVN24.pl to pierwszy ruch w tym kierunku – mówi Łukasz Wejchert, wiceprezes TVN SA ds. multimediów.

Nowy serwis TVN24.pl ma się opierać przede wszystkim na rozbudowanej bazie materiałów wideo, zapewnianych nie tylko przez kanał TVN24, ale także przez specjalnie stworzoną 40-osobową redakcję. Szefem wortalu jest Kuba Sufin, zespołem wydawców kieruje Aleksandra Majda. W serwisie jest możliwość oglądania telewizji TVN24 na żywo, jednak jest to usługa płatna. Jak wyjaśnia Łukasz Wejchert, spółka liczy na sprzedaż tej usługi w mniejszych ośrodkach, gdzie słabe jest pokrycie kablówkami, a także Polakom przebywającym za granicą. Pozostała część kontentu jest bezpłatna, serwis ma zarabiać przede wszystkim na reklamach. Poza treściami czysto informacyjnymi (pliki wideo, newsy w formie tekstowej oraz formy mieszane: artykuły z wbudowanymi cytatami wideo) w serwisie swoje blogi prowadzić będą gwiazdy TVN (m.in. Justyna Pochanke, Grzegorz Miecugow, Tomasz Sekielski), a bardzo ważnym elementem mają być fora dyskusyjne wypełniane treścią przez samych widzów-internautów. Wypowiedzi z forów mają być przeglądane przez redakcję TVN24.pl, najciekawsze będą wykorzystywane na antenie TVN24. – Liczymy na to, że TVN24 zmieni się dzięki temu w telewizję, gdzie bardzo mocno będzie się liczył głos widzów-internautów. Mamy już takie doświadczenia, ale teraz to zjawisko będzie miało dużo większe natężenie – mówi Adam Pieczyński, członek zarządu i dyrektor departamentu informacji TVN.

Wraz z uruchomieniem serwisu udostępnione też zostały dodatkowe aplikacje ułatwiające dostęp do informacji w nim prezentowanych, np. Pulpit TVN24 (program ściągający na bieżąco najświeższe nagłówki newsów na pulpit komputera internauty) czy Pasek TVN24 (program przenoszący na ekran komputera pasek informacyjny wyświetlany w TVN24).

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Piotra Waltera, prezesa TVN SA, multiwortal TVN.pl (którego częścią będzie TVN24.pl) ma być przedsięwzięciem prowadzonym równolegle wobec Onetu, ma on korzystać z siły telewizyjnych grupy, czyli zarówno samego TVN, jak i submarek: TVN Turbo, TVN Lingua, TVN24 etc. Ma więc być rodzajem hubu łączącego w całość wortale związane z poszczególnymi submarkami (i kanałami) TVN. Ambicją Grupy TVN jest, by ten multiwortal na koniec 2008 r. wszedł do czołowej dziesiątki najpopularniejszych serwisów polskiego internetu. Zdaniem Waltera rentowność TVN.pl powinno osiągnąć mniej więcej w takim czasie, jaki jest zakładany przeważnie dla nowych telewizyjnych kanałów tematycznych grupy, czyli w ciągu ok. 2 lat, a w pierwszym pełnym roku działania TVN.pl, czyli w 2008 r., powinien on przynieść kilkanaście milionów złotych przychodów.

Wraz z uruchomieniem serwisu TVN24.pl został utworzony nowy dział odpowiedzialny za sprzedaż reklam TVN24.pl i wortali tematycznych. Komórka ta będzie działała przy biurze reklamy Onet.pl. Sprzedaż reklamy w wortalu (odpowiada za nią Marta Jończyk) rozpocznie się 1 kwietnia. (MG)