Kraj

Maspex wprowadza nową markę napojów dziecięcych Figo

Maspex wprowadza pod marką Tymbark linię napojów dziecięcych Figo. Wcześniej brand był obecny na rynkach Czech i Słowacji. Figo będzie...

Maspex wprowadza pod marką Tymbark linię napojów dziecięcych Figo. Wcześniej brand był obecny na rynkach Czech i Słowacji. Figo będzie drugą, obok Kubusia, marką dziecięcą w portfolio Maspeksu. W ten sposób firma obejmie szeroką grupę konsumentów.

Kubuś jest marką sokową, zaspokaja potrzeby młodszych dzieci w wieku przedszkolnym, jest także chętnie wybierany przez matki. Napoje Figo są kierowane do dzieci starszych, w wieku szkolnym, które same podejmują decyzje zakupowe. Figo będzie walczył o tę samą grupę małych konsumentów co Kofola Holding, który przeprowadził relaunch marki napojów Jupik i właśnie rusza do walki w tym segmencie rynku (wiosną rozpocznie kampanię reklamową przygotowaną przez PND Futura).

Obie marki wyróżnia postać małych bohaterów, w przypadku Jupika jest to 4-osobowa drużyna przyjaciół o różnych zainteresowaniach, w przypadku Maspeksu – postać chłopca Figo. Napoje obu marek są dostępne w plastikowych 0,3-l opakowaniach, są produkowane na bazie owoców i nie zawierają konserwantów. Figo jest dostępny w czterech owocowych smakach i wzbogacony witaminami – formułą VitaComplex.

Maspex nie precyzuje kalendarza działań reklamowych dla nowej marki. Nie wiadomo także, czy agencja Saatchi & Saatchi będzie odpowiadać za działania komunikacyjne Figo. Planowaniem i zakupem mediów na potrzeby Maspeksu zajmuje się dom mediowy Zenithmedia. Wartość rynku soków i napojów dziecięcych szacowana jest na 552 mln zł. Liderem wartościowym rynku jest Kubuś – 55 proc., Pysio (Agros Nova) ma 16 proc., zaś Jupik – 7 proc. (ACNielsen, 2006 r.). (MKS)