Haribo, producent rozpuszczalnej gumy do żucia Maoam, wprowadza nową strategię marketingową dla tej marki. Rozpoczyna właśnie działania skierowane do starszej grupy docelowej, do dzieci w wieku od 7 do 14 lat.
Hasłem przewodnim nowej koncepcji reklam jest slogan wymyślony przez dziewięciolatka – “Każdy może mieć kostkę”. Rozpoczęta kampania reklamowa odwołuje się do najpopularniejszych w tym targecie rodzajów muzyki. Dla każdego z kilku stylów muzycznych przygotowano odrębny 10-sekundowy film reklamowy. Kampania obejmująca TVP, TVN, Polsat, Jetix, Cartoon Network, Zig Zap i Mini Mini potrwa do końca roku.
Reklamom telewizyjnym towarzyszą działania marketingowe Haribo w internecie, m.in. w portalach wp.pl, interia.pl, kurnik.pl i bravo.pl. Uzupełnieniem reklam jest konkurs Maoam Music Club na stronie maoam.com. Celem tego projektu jest zapewnienie dzieciom w wieku od 7 do 14 lat alternatywnej formy spędzania wolnego czasu. Konkurs polega na zmiksowaniu własnego utworu muzycznego z dźwięków dostępnych na stronie internetowej.
Za koncepcję, kreację i realizację kampanii oraz grafikę strony Maoam Music Club odpowiada studio Krutowicz.com. Pomysłodawcą konkursu w internecie jest agencja Effective Public Relations, która prowadzi także działania public relations dla Haribo. Media do kampanii zaplanował i kupił dom mediowy Media Group. (BG)