Kraj

MCI Management inwestuje 1,5 mln zł w e-prasę, powstanie spółka NetPress

Fundusz inwestycyjny MCI Management SA podpisał umowę inwestycyjną dotyczącą spółki NetPress Digital. Umowa została podpisana z Zakładami Graficznymi "Taurus" Stanisław...

Fundusz inwestycyjny MCI Management SA podpisał umowę inwestycyjną dotyczącą spółki NetPress Digital. Umowa została podpisana z Zakładami Graficznymi “Taurus” Stanisław Roszkowski Sp. z o.o. W ramach tej spółki poligraficznej funkcjonuje dział NetPress Digital, który zajmuje się działaniami w zakresie e-wydań prasy. Teraz zostanie on wydzielony jako osobna spółka – NetPress Digital Sp. z o.o.

MCI dofinansuje ją łącznie kwotą do 1,5 mln zł – 600 tys. w pierwszej transzy (obejmie w zamian 33,3 proc. nowej spółki) i do 900 tys. zł w drugiej transzy, w ciągu 18 miesięcy (podwyższy wtedy swoje udziały do 49,9 proc.).

NetPress (do tej pory jako część Taurusa) jest liderem na polskim rynku e-prasy, obsługuje prawie 100 tytułów 30 różnych wydawców (w tym m.in. “Politykę”, “Wprost”, “Puls Biznesu” czy “Media & Marketing Polska” – dystrybuowane poprzez serwis www.netpress.pl). Współpracuje z amerykańską firmą Zinio Systems, która z kolei jest liderem światowym, jeśli chodzi o technologię pozwalającą na korzystanie z e-wydań (i właścicielem technologii Zinio).

Jak mówi Maciej Kowalczyk, dyrektor inwestycyjny MCI, fundusz widzi w tym sektorze rynku duży potencjał wzrostu i zakłada przynajmniej 10-krotny zwrot ze swojej inwestycji w ciągu 3-5 lat. Duża część z pieniędzy wyłożonych przez MCI ma zostać wydana na marketing.

– Musimy wypromować samą markę NetPress, ale też czeka nas budowanie rynku, propagowanie czytania gazet w formie elektronicznej – mówi Kowalczyk.

Prezesem spółki NetPress Digital będzie Bartłomiej Roszkowski, dotychczasowy szef działu NetPress w Taurusie. Spółka początkowo zatrudniać będzie 8 osób. Dodatkowym atutem nowej spółki mają być jej korzenie poligraficzne i powiązanie z drukarnią Taurus, co ma ułatwiać kontakty z wydawcami prasowymi.

Jak wyjaśnia Roszkowski, marketing NetPress będzie się opierał przede wszystkim na programach partnerskich z wydawcami, obecnie negocjowane jest także wprowadzenie “kiosku” NetPress na jeden z czołowych portali – w grę wchodzi Onet lub Wirtualna Polska. (MG)