Kraj

G+J Polska zamyka projekt "One"

Projekt "One", magazynu luksusowego dla kobiet wydawnictwa G+J Polska, został ostatecznie zamknięty. Decyzję podjęła centrala wydawnictwa, a konkretnie zarząd G+J...

Projekt “One”, magazynu luksusowego dla kobiet wydawnictwa G+J Polska, został ostatecznie zamknięty. Decyzję podjęła centrala wydawnictwa, a konkretnie zarząd G+J International Division. Powodów decyzji jest kilka, jak wynika z oficjalnego komunikatu G+J Polska. Koncern G+J inwestuje mocniej na innych rynkach (np. w Chinach, gdzie jest wydawnictwem numer dwa na rynku magazynów), zmienił priorytety na rynku europejskim, gdzie zwiększa zaangażowanie w działalność multimedialną (np. w Niemczech kupił Entertainment Media Verlag) oraz ocenił, że polski rynek magazynów jest niestabilny, charakteryzuje go zachwiana dynamika sprzedaży, na którą wpływa dołączanie do pism gadżetów. G+J Polska rozstaje się z zespołem redakcyjnym “One”, który liczył 21 osób (większość z nich współpracowała z projektem). Iwona Radziszewska, naczelna “One”, otrzymała propozycję pracy w G+J Polska. Wydawca nie zdradza na jakim stanowisku. Propozycję pracy w wydawnictwie otrzymały także osoby odpowiedzialne za marketing i reklamę “One”. O projekcie “One” mówiło się od wielu miesięcy. Niedawno G+J Polska informowało o przesunięciu jego debiutu z wiosny br. na tegoroczną jesień, również z powodu decyzji centrali. G+J Polska w tej sytuacji koncentrować się będzie w br. na wzmacnianiu istniejących w wydawnictwie czasopism. Jak przekazała Magda Bulera, PR manager G+J Polska, priorytetowo traktowane będą: “Gala”, “Naj” i “Claudia”. (KP)