Kraj

Time zrywa współpracę z Brokerem FM i RRM

Time, dom sprzedaży m.in. Radia Eska, nie będzie przyjmował zleceń reklamowych od RRM (domu sprzedaży Radia Zet) i Brokera FM...

Time, dom sprzedaży m.in. Radia Eska, nie będzie przyjmował zleceń reklamowych od RRM (domu sprzedaży Radia Zet) i Brokera FM (domu sprzedaży RMF FM). Począwszy od dzisiaj, wycofuje się ze współpracy, bo – jak twierdzą przedstawiciele Time – RRM i Broker deprecjonowały w tym roku ofertę handlową Radia Eska w relacjach z reklamodawcami. – W pierwszym kwartale 2007 r. nastąpił 20-proc. wzrost sprzedaży netto sieci Eska, podczas gdy wyniki realizowane za pośrednictwem RRM i Brokera FM spadły o 70 proc. w stosunku do ub.r. Zważywszy na umacnianie się pozycji rynkowej Eski i wzrost rynku reklamowego, postawę brokerów trudno interpretować inaczej jak celowe ograniczanie sprzedaży naszej stacji – mówi Jacek Czynajtis, wiceprezes zarządu Time. Spółka nie zdecydowała jeszcze, czy podejmie dalsze kroki (np. prawne) wobec RRM i Brokera FM.

Przez ostatnie dwa lata (2006 i 2005) Time współpracował z wszystkimi brokerami na rynku radiowym, w 2004 przez rok miał umowę na wyłączność z RRM.

Przypomnijmy, że na początku br. RRM i Broker FM wprowadziły na rynek pierwszy wspólny pakiet reklamowy łączący ofertę młodzieżowych stacji RMF Maxxx i Radiostacji. Miał on być przeciwwagą dla oferty Eski, którą RRM sprzedawał dotąd m.in. w pakiecie Zet Romeo (wycofał go w tym roku), a Broker – m.in. w pakiecie RMF Active Maxxx (tej oferty oficjalnie nie wycofano). Time jeszcze kilka tygodni temu negocjował warunki tegorocznej współpracy z RRM i Brokerem FM, ale po przeanalizowaniu wyników zdecydował się ją zakończyć.

Dom sprzedaży Radia Eska, Eski Rock i Gold FM wprowadza właśnie na rynek nową ofertę – “Gwarancja wyższego zasięgu”. Proponuje klientom realizację wyższego zasięgu w kampaniach zaplanowanych w RMF FM lub Radiu Zet, a poszerzonych o Radio Eska w ramach tego samego budżetu.

Time prowadzi obecnie sprzedaż reklam poprzez własny zespół handlowy, współpracuje także z innymi brokerami na rynku – z CR Media Consulting i Grupą Radiową Agory. (JN)