M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Wartość rynku badań w 2006 r. wyniosła 534 mln zł, na czele rankingu OFBOR-u Millward Brown SMG/KRC

Serwis Dzienny | 3 kwietnia 2007, 06:45

Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR), skupiająca 21 największych firm na polskim rynku, przedstawiła wyniki audytu finansowego za rok...

Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR), skupiająca 21 największych firm na polskim rynku, przedstawiła wyniki audytu finansowego za rok 2006. Audytowi za ubiegły rok poddało się 26 agencji badawczych. W 2006 r. całkowita wartość rynku wyniosła około 534 mln zł, co oznacza wzrost w stosunku do roku poprzedniego o 11 proc. (wartość rynku w 2005 r.: 481 mln zł). Listę rankingową OFBOR-u otwiera firma Millward Brown SMG/KRC ze sprzedażą na poziomie 84,5 mln zł. W pierwszej piątce są jeszcze: ACNielsen Polska (59,8 mln zł), GfK Polonia (53,1 mln zł), Pentor (39,5 mln zł) i Ipsos (38,7 mln zł). Pięć firm badawczych o największym wzroście sprzedaży badań (2006 vs. 2005) to: ASM Kutno (wzrost o 48 proc.), ARC Rynek i Opinia (43 proc.), Ipsos (40 proc.), P&P Consulting (35 proc.) i ABR Sesta (29 proc.). (PM)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,