Zagranica

ZenithOptimedia prognozuje spowolnienie wzrostu rynku reklamy w USA i w Europie

Wzrost rynku reklamy zwolni w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i na rynkach Europy Zachodniej, a rynek reklamy internetowej będzie rósł...

Wzrost rynku reklamy zwolni w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i na rynkach Europy Zachodniej, a rynek reklamy internetowej będzie rósł sześć razy szybciej niż tradycyjne media: prognozuje ZenithOptimedia. Agencja przewiduje, że globalny wzrost rynku reklamowego wyniesie 5,2 proc. (do poziomu 445,5 mld dol.) w 2007 r. W 2008 r. wzrost sięgnie 6,2 proc. – wpłyną nań wybory prezydenckie w USA, europejskie mistrzostwa świata w piłce nożnej i igrzyska olimpijskie. ZOG przewiduje m.in. spadek udziałów prasy i radia w torcie reklamowym i bliski obecnemu udział telewizji w wydatkach na reklamę (37,6 proc. w 2009 wobec 37,9 w 2006). Zakłada, że internet wyprzedzi radio w 2008 roku (czyli rok wcześniej, niż zakładano w poprzedniej prognozie), osiągając w 2009 roku 8,7-proc. udział w rynku (wobec 5,8 proc. w 2006). (“BrandRepublic”)