Zagranica

HSBC chce walczyć o brytyjski rynek ubezpieczeń

HSBC, największy brytyjski bank, chce zdecydowanie mocniej zaangażować się w rynek ubezpieczeniowy. Będzie współpracował z grupą Aviva, która poprzez Norwich...

HSBC, największy brytyjski bank, chce zdecydowanie mocniej zaangażować się w rynek ubezpieczeniowy. Będzie współpracował z grupą Aviva, która poprzez Norwich Union kontroluje 15 proc. brytyjskiego rynku ubezpieczeniowego.

HSBC już teraz sprzedaje polisy samochodowe Avivy. Obecnie HSBC ma 1 proc. udziałów w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych w porównaniu z 15 proc., jakie ma w segmencie np. rachunków bankowych.

W trzecim kwartale planowana jest duża ogólnokrajowa kampania, którą przygotują JWT i MindShare. HSBC liczy, że dzięki większemu zaangażowaniu i wzrostowi sprzedaży polis ubezpieczeniowych zdoła zwiększyć marżę na tych produktach z 10 do 20 proc.

HSBC ma ambicje, aby jego marka znalazła się w pierwszej dziesiątce kompanii ubezpieczeniowych na brytyjskim rynku. Dyfrig John, chief executive operacji bankowych HSBC w Wielkiej Brytanii, przyznaje, że do tej pory bank nie dokładał wystarczających starań, aby zaistnieć na rynku ubezpieczeniowym, ale deklaruje, że to znacząco zmieni się w najbliższej przyszłości. (“BrandRepublic”)