Kraj

Sferia wprowadza "telefon nomadyczny", chce powalczyć o masowego klienta i wyjść w Polskę

Operator bezprzewodowej telefonii stacjonarnej Sferia wprowadza od jutra nowy produkt do swojej oferty i rozpoczyna kampanię reklamową. Produkt nazwano "telefonem...

Operator bezprzewodowej telefonii stacjonarnej Sferia wprowadza od jutra nowy produkt do swojej oferty i rozpoczyna kampanię reklamową. Produkt nazwano “telefonem nomadycznym”, jest to usługa upodabniająca telefonię stacjonarną oferowaną przez Sferię do telefonii komórkowej.

“Telefon nomadyczny” wygląda jak zwykła komórka, działa w całej strefie numeracyjnej “22” (obszar byłego województwa stołecznego) – od prawdziwej komórki odróżnia go tylko to, że w momencie nawiązania połączenia tworzona jest wirtualnie strefa “stacjonarna” o promieniu ok. 0,5 km, której nie można opuścić w trakcie trwania rozmowy – jeśli się ją opuści, połączenie po 30 sekundach jest zakończone przez operatora i trzeba je nawiązać na nowo. Atutem oferty mają być atrakcyjne ceny połączeń.

Jak wyjaśnia Edyta Wiącek-Różycka, kierownik działu marketingu spółki, kampania prowadzona będzie lokalnie w województwie mazowieckim, głównym medium będzie outdoor, dodatkowo prasa i radio.

Kampanię przygotowała agencja Moby Dick i dom mediowy Vizeum.

Pierwsza fala kampanii potrwa miesiąc, planowane są kolejne. Przekaz kampanii ma być domowo-familijny, zwracać uwagę na atuty nowego produktu Sferii; jednocześnie jest mocno osadzony w warszawskiej scenografii, np. “W łazience… i w Łazienkach… telefon nomadyczny… wszędzie płacisz jak za domowy” albo “Przy kolumnie… i przy Kolumnie… telefon nomadyczny… wszędzie płacisz jak za domowy”.

Sferia działa od wielu lat, jednak dopiero w tym roku postanowiła zostać operatorem masowym.

– Początkiem rewolucji w naszej ofercie była usługa szybkiego dostępu do internetu, którą uruchomiliśmy w marcu br. Teraz uruchamiamy telefon nomadyczny, wkrótce będziemy informować o kolejnych nowościach. Chcemy w tym roku kilkakrotnie zwiększyć bazę naszych abonentów, których do tej pory mieliśmy ok. 40 tys. – mówi Wojciech Płoski, dyrektor marketingu i sprzedaży firmy.

W nieco dłuższej perspektywie czasowej strategia Sferii zakłada zostanie operatorem ogólnopolskim (obecnie działa tylko w regionie mazowieckim). Firma już prowadzi prace nad uruchomieniem usług w 5 kolejnych regionach – trójmiejskim, łódzkim, katowickim, krakowskim i poznańskim. Chce na tych obszarach uruchomić swoje usługi na początku przyszłego roku, przy czym zamierza koncentrować się bardziej na mniejszych ośrodkach, gdzie dostrzega większe zapotrzebowanie na usługi telefonii bezprzewodowej.

W ub.r. przychody Sferii wyniosły ok. 40 mln zł, strata ok. 20 mln zł. W br. przychody zamierza zwielokrotnić, a przynajmniej podwoić, co jednak nie oznacza zmniejszenia strat, ale jest to wynikiem przyjętej strategii szybkiego rozwoju zarówno na Mazowszu, jak i w nowych regionach. Jednym z udziałowców Sferii jest Zygmunt Solorz-Żak, właściciel Polsatu (ma 10 proc. udziałów poprzez spółkę Polsat Ltd.). (MG, MB)