Zagranica

Motorola zmienia strategię marketingowo-produktową, telefony mają uwzględniać "doświadczenia" konsumentów

Amerykański producent telefonów komórkowych Motorola zmienia strategię marketingową. Ma ona mniej koncentrować się na samych produktach, a bardziej na potrzebach...

Amerykański producent telefonów komórkowych Motorola zmienia strategię marketingową. Ma ona mniej koncentrować się na samych produktach, a bardziej na potrzebach klientów i na tym, jak wykorzystują oni urządzenia Motoroli w codziennym życiu. Casey Keller, mianowany chief marketing officerem w październiku ub.r. (zastąpił Geoffreya Frosta), w jednym z pierwszych swoich wywiadów od objęcia funkcji stwierdził, że jego firma jest przekonana, że rynek telefonów komórkowych ewoluuje w takim kierunku, że konsumenci mają coraz wyższe oczekiwania wobec swoich urządzeń, a bardziej niż kolor czy design telefonów liczy się to, jak ich użytkownicy z nich korzystają, rozmawiając, słuchając muzyki czy robiąc zdjęcia. Według Kellera zmiana dotyczy zarówno strategii marketingowej, jak i rozwoju portfolio produktów – Nie będziemy się skupiać na tym, jak wyglądają nasze telefony, ale na “doświadczeniach” ich użytkowników – czego od nich oczekują, jak je użytkują. Jako przykład Keller podaje np. grupę konsumentów, którzy telefonu używają raczej do słuchania muzyki niż do rozmowy. I z myślą o nich np. linia Rokr zostanie poszerzona o nowe produkty – Motorola będzie użyczać tej submarki innym producentom akcesoriów np. słuchawek Bluetooth. Niedawno Motorola podpisała też np. umowę z Napsterem, która gwarantuje łatwiejsze pobieranie muzyki na telefony. Dla konsumentów spragnionych rozrywki i intensywniej “konsumujących” media Motorola wprowadziła w ubiegłym miesiącu linię Moto Z8, która ma funkcje pozwalające np. na oglądanie telewizji i odtwarzanie filmów wideo czy teledysków. Keller zapowiada też, że Motorola będzie pracowała też na rozwojem linii Razr i Rokr, podobnie jak nie rezygnuje ze wsparcia parasolowej marki Motorola z tagline’em “Hello Moto”. Wiodącą agencją Motoroli pozostaje BBDO (Omnicom Group), która odpowiada też za ofertę BtoB, zaś w regionie Azji i Ameryki Południowej producent współpracuje z Ogilvy & Mather (WPP). Globalne kampanie i na rynek amerykański dla Motoroli będzie natomiast wykonywać nowo powstała agencja Cutwater. W USA Motorola wydaje na reklamę w mediach 42 mln dol. rocznie (TNS Media Intelligence). (AdAge.com)