Kraj

PanMedia Western wykorzystuje etnografię w badaniu konsumpcji mediów

Dom mediowy PanMedia Western realizuje badanie konsumpcji mediów z wykorzystaniem metod etnograficznych. Chce uzyskać wgląd w sposób reagowania polskich konsumentów...

Dom mediowy PanMedia Western realizuje badanie konsumpcji mediów z wykorzystaniem metod etnograficznych. Chce uzyskać wgląd w sposób reagowania polskich konsumentów na komunikację reklamową prowadzoną w różnych kanałach komunikacji. Badanie obejmie telewizję, outdoor, prasę codzienną, magazyny, internet, ambient media i działania typu product placement. Zastosowanie metod etnograficznych pozwoli na zbadanie ich odbioru w warunkach rzeczywistych – w sytuacjach i miejscach, w których dokonuje się ich konsumpcja. Pozyskane informacje posłużą w doborze miejsca i kontekstu ekspozycji reklam w zależności od grupy celowej i założeń kampanii. Zdaniem Ewy Góralskiej, dyr. zarządzającej PanMedia Western, dostępne na rynku badania mediów nie rozstrzygają dziś wielu kwestii o kluczowym znaczeniu w budowaniu skutecznych strategii mediowych. Agencja zleciła realizację projektu firmie Izmałkowa Consulting wyspecjalizowanej w badaniach etnograficznych.

Współsponsorami projektu są Cityboard Media oraz “Metro” (Agora SA). (JN)