Kraj

Według SAR średnio 240 tys. zł zarabia rocznie buying director w domu mediowym

Średnio 240 tys. wynosi roczne wynagrodzenie buying directora w domu mediowym. To jedna z najwyższych stawek raportowanych przez "Compensation report"...

Średnio 240 tys. wynosi roczne wynagrodzenie buying directora w domu mediowym. To jedna z najwyższych stawek raportowanych przez “Compensation report” opracowany na zlecenie Stowarzyszenia Agencji Reklamowych. Według tego zestawienia roczne zarobki media directora wynoszą 215 tys. zł (najniższa raportowana stawka to 114 tys. zł, najwyższa 306 tys. zł). Group head otrzymuje wynagrodzenie na poziomie 140 tys. zł w skali roku (zarobki wahają się od 80 do 195 tys. zł). Według “Compensation report” planning director otrzymuje 227 tys. zł rocznie, a media manager 111 tys. zł.

Badanie objęło niemal wszystkie funkcjonujące w domach mediowych stanowiska, nie uwzględnia jednak wynagrodzeń, jakie otrzymują dyrektorzy zarządzający.

Zestawienie dotyczące zarobków w domach mediowych przygotowano na podstawie danych dostarczonych przez 12 firm: OMD Poland, Starcom, MediaCom Warszawa, MindShare Polska, Mediaedge:cia, Initiative Warszawa, Universal McCann, Media Direction OMD, PanMedia Western, MPG oraz Starlink. (JN)