M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

POŁĄCZENIE MEDIA DIRECTION I QUANTUM MEDIA

Serwis Dzienny | 20 grudnia 2000, 00:00

Trzy polskie agencje: NoS/BBDO, Hager i TBWA, wszystkie należące do grupy Omnicom, podjęły decyzję o nawiązaniu współpracy w zakresie działań...

Trzy polskie agencje: NoS/BBDO, Hager i TBWA, wszystkie należące do grupy Omnicom, podjęły decyzję o nawiązaniu współpracy w zakresie działań należących do nich domów mediowych: Media Direction (NoS/BBDO) i Quantum Media (wspólny dla agencji Hager i TBWA). W oficjalnym komunikacie agencje jako powód połączenia podały "chęć stworzenia na trudnym rynku mediowym silnej i konkurencyjnej struktury dzięki większej niż dotychczas ilości budżetów" (główni klienci Quantum to: Seagram Polska, Felix, BIC, Raiffeisen Bank Polska, Campina Polska i GlaxoWellcome; główni klienci Media Direction: Wrigley - 9 marek, Pepsi General Bottlers - 5 marek, Frito Lay - 3 marki, NZPT Brzeg). Ponadto deklarowano plany inwestowania we wspólne pakiety i projekty badawcze. Quantum Media pozostaje odrębną spółką, której właścicielami są niezmiennie agencje Hager i TBWA (po 50 proc. każda). Nadzór merytoryczny nad działalnością całej struktury sprawować będą Paweł Sawicki (dyrektor generalny) i Jacek Hendigery (dyrektor mediów), zarządzający dotychczas Media Direction. Quantum Media powstała w maju 2000 roku, do końca kwietnia agencje Hager i TBWA miały w swoich strukturach działy mediowe. Na czele sześcioosobowego zespołu Quantum jako dyrektor generalny stał Bogdan Rowiński, który po połączeniu opuścił nowe struktury. Wszyscy klienci obu firm zostali poinformowani o połączeniu, a także mają możliwość zadecydowania, przez który dom mediowy chcą być w nowej sytuacji obsługiwani. Nie ma jednak w tej kwestii żadnych wiążących decyzji, zapadną one w pierwszych tygodniach stycznia. Władysław Krakowik, jeden z dyr. zarządzających TBWA, przyznał, że być może w przyszłości Quantum Media będzie wykorzystywana do obsługi konkurencyjnych budżetów Media Direction, ale podkreślał, że nie to jest głównym celem połączenia. (AMS)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,