Kraj

TVP przeprowadzi badania jakościowe przed rewitalizacją programów

Biuro Marketingu i Promocji Telewizji Polskiej SA zamierza do końca br. zrealizować badania jakościowe, na podstawie których zostaną odświeżone emitowane...

Biuro Marketingu i Promocji Telewizji Polskiej SA zamierza do końca br. zrealizować badania jakościowe, na podstawie których zostaną odświeżone emitowane na antenie TVP niektóre programy. Projekt badawczy pod hasłem “Realizacja badań jakościowych dotyczących rewitalizacji emitowanych programów (audycji)/ formatów TVP” przeprowadzi wyłoniony w przetargu instytut badawczy (powinien zostać rozstrzygnięty do końca czerwca br.).

Wyciągnięte na podstawie przeprowadzonego projektu badawczego wnioski mają umożliwić TVP m.in. wybór optymalnych działań promocyjnych dla analizowanych programów/formatów, rewitalizację istniejących programów pod kątem lepszego spełnienia oczekiwań widzów oraz w efekcie doprowadzić do wzrostu oglądalności i udziałów w widowni.

Celem badań jakościowych zleconych przez BMiP jest m.in. dostarczenie informacji o oczekiwaniach i potrzebach widzów, postrzeganiu danego programu w odniesieniu do całej kategorii oraz wskazanie możliwych i pożądanych zmian. Ocenie zostaną poddane następujące elementy składające się na postrzeganie programu: stopień identyfikacji, wzbudzane emocje i skojarzenia, mocne i słabe strony, unikalność, zweryfikowanie zakładanej grupy docelowej. Oceniona zostanie również komunikacja poszczególnych elementów realizacyjnych, m.in. oprawa muzyczna, scenografia, czołówka, prowadzący, tytuł programu, tematy, dobór gości, udział publiczności.

Badania mają być realizowane między 1 lipca a 31 grudnia br. (BG)