Wydawnictwo Pearson jest namawiane do sprzedaży dziennika “Financial Times” (“FT”) za kwotę 700 mln funtów po tym, jak wycofało się z wyścigu o przejęcie “The Wall Street Journal” (“WSJ”) w ubiegłym tygodniu. Do sprzedaży “FT” namawiają Pearson m.in. analitycy mediowi, spodziewając się wyniszczającej dla tego dziennika konkurencyjnej wojny z “WSJ”, gdy przejmie go Rupert Murdoch i koncern News Corporation. Przypominają, jaki wpływ na dzienniki w Wielkiej Brytanii – na “The Daily Telegraph” i “The Mirror” – miały należące do Murdocha “The Times” i “The Sun”.
Aż do ubiegłego tygodnia Pearson i General Electric były kandydatami do kupna “WSJ”, jednak w miniony czwartek Pearson potwierdził, że odpada z rozgrywki. Murdoch zatem jest coraz bliżej kupna “WSJ”, za który oferuje 5 mld dol. Magnat mediowy stawia coraz ostrzejsze warunki rodzinie Bancroftów mającej większościowe (64 proc.) udziały w Dow Jones, wydawcy “WSJ”. Bancroftowie domagali się od Murdocha nie tylko niezależności dla redakcji “WSJ”, ale też np. dwóch miejsc w zarządzie News Corp. Murdoch oferuje im jednak tylko jedno miejsce. (“BrandRepublic”)