Zagranica

TNS wygrał przetarg na badanie radiowe w Danii

TNS Gallup, duńska spółka TNS, wygrała przetarg na realizację badań radiowych w Danii. Kontrakt obowiązuje od stycznia 2008 roku przez...

TNS Gallup, duńska spółka TNS, wygrała przetarg na realizację badań radiowych w Danii. Kontrakt obowiązuje od stycznia 2008 roku przez pięć kolejnych lat. Badanie realizowane będzie za pomocą elektronicznego systemu pomiaru audytorium Arbitron Portable People Meter (urządzenie wielkości pagera noszone przez respondentów w ciągu dnia, rejestrujące sygnał radiowy i telewizyjny).

Arbitron PPM będzie zbierać dane dotyczące słuchalności radia każdego dnia. Badanie prowadzone będzie każdorazowo na próbie 750 konsumentów.

Duńscy nadawcy na podstawie danych dostarczanych przez TNS Gallup będą mogli analizować jednominutowe ratingi i używać danych w kontaktach handlowych oraz przy planowaniu ramówek w stacjach radiowych.

TNS już prowadzi podobne badania słuchalności radia w Norwegii (od 2006 roku), jeszcze w tym roku zacznie je także realizować w Islandii.

W przypadku mniejszych lokalnych stacji radiowych panel PPM będzie wspomagany wywiadami telefonicznymi.

Na jesień zaplanowano wprowadzanie pomiaru audytorium telewizyjnego metodą PPM. (“BrandRepublic”)