Bakalland SA, producent bakalii, zamierza rozwijać pod marką Bakalland nowe kategorie produktów. Nowości mają być wsparte działaniami reklamowymi. Bakalland obecnie wybiera agencję do współpracy. W przetargu biorą udział agencje reklamowe Szwejkowski i Umbrella Marketing House. Marketer zamierza w tym roku wydać 2,9 mln zł na reklamę telewizyjną swojej głównej marki – Bakalland. W ub.r. na jej wsparcie mediowe przeznaczył 2,4 mln zł. W najbliższej kampanii będzie wykorzystany dotychczasowy spot, którego emisja miała miejsce w ub.r., przygotowany przez agencję Cytryna. Za budżet mediowy odpowiada Mediaedge:cia. Bakalland od początku br. prowadzi prace nad ujednoliceniem swoich marek. Zlikwidowano pięć z siedmiu dotychczasowych marek w portfolio. Na rynku pozostały dwie marki: czołowa marka premium Bakalland oraz marka produktów ekonomicznych Fresco. Od września br. z rynku znikną marki dotychczasowe: Uno, Gorillas, Bakal Nuss, Komosa i Baco. Decyzję o koncentracji na marce Bakalland poprzedziły badania rynkowe i dobre wyniki nowej komunikacji marki Bakalland wprowadzonej jesienią ub.r. (MKS)