Zagranica

Amerykańscy konsumenci nieprzychylni reklamie w komórkach

Konsumenci nie podzielają marketerskich zachwytów nad reklamą w telefonach komórkowych, wynika z badań przeprowadzonych przez amerykańską firmę Harris Interactive. Cztery...

Konsumenci nie podzielają marketerskich zachwytów nad reklamą w telefonach komórkowych, wynika z badań przeprowadzonych przez amerykańską firmę Harris Interactive. Cztery tysiące przebadanych konsumentów odpowiadało na pytania dotyczące różnych form reklamy komórkowej. Zdecydowana większość respondentów uważa je w całej masie za nieakceptowalne. Najtrudniejsza do zniesienia okazała się idea spotu wideo przysyłanego przez sklep detaliczny znajdujący się w pobliżu – jako nieakceptowalną formę reklamy wskazało go aż 84 proc. respondentów. Jednak zdaniem niektórych ekspertów w praktyce nie jest aż tak źle – ludzie skonfrontowani z reklamą komórkową na poziomie abstrakcyjnej idei są nieprzychylni, jednak gdy prezentuje się im odpowiednią reklamę, w momencie gdy szukają jakiegoś konkretnego produktu czy usługi, są skłonni do większej akceptacji. (“WARC”)