Kraj

W czerwcu wartość product placement w serialach głównych stacji TV wyniosła 6,1 mln zł

Firma Pentagon Research przeprowadziła badanie seriali w czterech głównych stacjach TV pod kątem ekspozycji produktów, marek i logotypów w czerwcu...

Firma Pentagon Research przeprowadziła badanie seriali w czterech głównych stacjach TV pod kątem ekspozycji produktów, marek i logotypów w czerwcu br. Pod uwagę wzięto zarówno produkty z wyeksponowanym logotypem, jak i zasłonięte. Badanie dotyczyło nie tylko produktów istniejących na rynku, lecz także wykreowanych na potrzeby seriali. Najwięcej ekspozycji zanotowano w serialach emitowanych w stacji TVN. Łączny czas ekspozycji wyceniono na 2,8 mln zł. Na kolejnych pozycjach były stacje: Polsat (1,4 mln zł), TVP2 (1,2 mln zł) i TVP1 (0,6 mln zł). Łączną wartość czasu poświęconego produktom w serialach w czerwcu br. w tych czterech stacjach oszacowano na 6,1 mln zł. Najbardziej efektywnie reprezentowane były marki samochodowe, produkty żywnościowe oraz media. Spośród marek istniejących na rynku najczęściej eksponowane były: TVN24, Seat, Nutella, VW, Audi, BP, Ford, BMW, Suzuki i Nokia. Na potrzeby projektów product placement najchętniej wybierano seriale: “Detektywi” (TVN), “Na Wspólnej” (TVN) i “M jak miłość” (TVP2). (PM)