M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Kompania Piwowarska za 65 mln euro kupuje Browar Belgia i jego marki: Gingers, Frater, Wojak i Lemon's

Serwis Dzienny | 6 sierpnia 2007, 06:45

Kompania Piwowarska, należąca do SABMiller, lider na polskim rynku piwa, za 65 mln euro kupuje od belgijskiej Palm Breweries czwarty...

Kompania Piwowarska, należąca do SABMiller, lider na polskim rynku piwa, za 65 mln euro kupuje od belgijskiej Palm Breweries czwarty pod względem wielkości Browar Belgia. Paweł Kwiatkowski, rzecznik Kompanii Piwowarskiej, wyjaśnia, że przede wszystkim chodziło o zwiększenie mocy produkcyjnych (Browar Belgia w Kielcach ma wydajność 1,3 mln hektolitrów rocznie). Kompania Piwowarska staje się jednocześnie właścicielem marek: Gingers, Frater, Wojak i Lemon's. Według Kwiatkowskiego po analizach rynkowych jest możliwe, że przynajmniej trzy pierwsze uzupełnią portfolio Kompanii. Gingers jest marką aktywnie reklamowaną i wspieraną marketingowo (kampania autorstwa agencji Design Direct oraz domu mediowego MediaCom Warszawa), z kolei Frater był intensywnie wspierany w czasie wejścia na rynek w 2004 r., od jakiegoś czasu jest marką nieaktywną reklamowo. Kompania Piwowarska współpracuje z domem mediowym Starcom i agencjami, m.in.: Grandes Kochonos, Publicis, PZL, DDB Warszawa, Tequila/Polska.

W ub.r. w Polsce sprzedano 33,3 mln hektolitrów piwa (9,5 proc. więcej niż w 2005 r.). Dzięki tej akwizycji Kompania Piwowarska zwiększy dystans w stosunku do swoich głównych konkurentów - KP ma bowiem 38 proc. rynku, Grupa Żywiec - 33 proc., Carlsberg Polska - 12 proc., a Browar Belgia - 3,2 proc. Transakcja wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - strony spodziewają się pozytywnej decyzji UOKiK. Palm Breweries otworzyło Browar Belgia w 1999 r., w ub.r. obrót spółki wyniósł 57,7 mln euro (a więc o 7,3 mln mniej niż cena sprzedaży), firma zatrudnia obecnie ok. 350 osób. Palm Breweries wycofuje się z Polski, bowiem rozwój browaru był wolniejszy, niż oczekiwano, a firma zamierza się skupić na inwestycjach w rozwój swoich marek w macierzystym regionie krajów Beneluksu. (MB)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,