Centrala Nokii ogłosiła, że obsługą sieciową jej globalnego budżetu będzie zajmowała się agencja JWT. To efekt trwającego od stycznia przetargu, w którym w ostatnim etapie rywalizowały JWT, DDB oraz Bates Asia/Grey. Miesiąc temu Nokia wybrała Wieden & Kennedy jako globalną agencję kreatywną – jej zadaniem jest wprowadzenie emocji jako najważniejszego elementu komunikacji reklamowej Nokii. JWT ma wspierać lokalne agencje w lokalizacji globalnych kampanii i wspierać działania marketingowe Nokii na ponad 80 rynkach na świecie.
W Polsce Nokia od ponad 9 lat pracuje z Grey Worldwide Warszawa. Grey jest też wiodącą agencją w regionie. Nie jest jasne, czy decyzja centrali oznacza zmiany u nas. Katarzyna Kluk, dyrektor marketingu polskiego oddziału Nokii, powiedziała, że decyzje w tej sprawie będą dopiero podejmowane.
Sieciową agencją mediową Nokii od lat 90. jest MediaCom. (MB)