Kraj

Jesienią TV4 znacząco zainwestuje w programming, chce zwiększyć udziały

Ponad 400 godzin premierowego programu wyemituje w sezonie jesiennym TV4 (Polskie Media). Lokomotywą ramówki ma być czwarta edycja reality show...

Ponad 400 godzin premierowego programu wyemituje w sezonie jesiennym TV4 (Polskie Media). Lokomotywą ramówki ma być czwarta edycja reality show “Big Brother”.

Trzy poprzednie edycje pokazywane były w TVN. Wydanie w TV4 emitowane będzie pod tytułem “Big Brother – Wielki Brat 4.1”. W programie udział weźmie 12 osób.

Nowością w ramówce stacji będzie też program “Wife Swap”, format reality, w którym para znanych aktorów przez 10 dni będzie starała się przeżyć w innej rodzinie. Ofertę filmową wzmocni nowy polski serial “Regina” utrzymany w konwencji kultowego amerykańskiego “Miasteczka Twin Peaks”.

Z kolei firma Rochstar produkować będzie dla TV4 specjalne, codzienne pasmo tabloidowe “Happy Hour”, nawiązujące do konwencji informacji w dziennikach “Fakt” czy “Super Express”. Jesienią w TV4 zobaczyć będzie można również kolejne odcinki serialu animowanego “Włatcy móch”. Przygotowywana jest też wersja kinowa tej animacji.

Zdaniem Piotra Fajksa, prezesa TV4, nowa ramówka pozwoli stacji znacząco wzmocnić udziały rynkowe. Choć nie ujawnia konkretnego celu, to z jego wypowiedzi można wysnuć wniosek, że wzrost powinien wynieść co najmniej 50 proc. Według AGB Nielsen Media Research w I półroczu br. AMR – średnia oglądalność minutowa stacji – wyniosła 122 tys. widzów (grupa 4+), a SHR – udział w rynku widowni – wyniósł 1,98 proc. Fajks nie ujawnił wysokości inwestycji w nowe produkcje, zaznaczył jednak, że są one także znaczące.

Jednocześnie z wejściem jesiennej ramówki wprowadzona zostanie nowa oprawa graficzna TV4.

– Jesteśmy przekonani, że agresywne plany programowe stacji przełożą się na znaczny wzrost przychodów reklamowych – mówi Stanisław Janowski, dyrektor zarządzający PM, brokera reklam w Polsacie i TV4. Według AGB Nielsen Media Research w okresie I-VI 2007 r. kanał TV4 zarobił na reklamach 110 mln zł. (PM)