Kraj

TP SA została sygnatariuszem samoregulacji reklamowej

Telekomunikacja Polska SA (TP SA) została sygnatariuszem kodeksu etyki reklamy. Zobowiązała się tym samym nie tylko do przestrzegania przepisów samoregulacji...

Telekomunikacja Polska SA (TP SA) została sygnatariuszem kodeksu etyki reklamy. Zobowiązała się tym samym nie tylko do przestrzegania przepisów samoregulacji reklamowej, ale również do finansowania mechanizmu ich przestrzegania (za procedury odpowiada Rada Reklamy).

Roczna składka uzależniona jest od wielkości wydatków reklamowych poniesionych w roku poprzedzającym przystąpienie marketera do systemu samoregulacyjnego. Obliczana jest na podstawie zestawień firmy badawczej Expert Monitor. Najwyższa składka (40 tys. zł) liczona jest po przekroczeniu progu 100 mln zł wydatków na reklamę rocznie, najniższa (5 tys. zł) – jeżeli inwestycje na reklamę nie przekroczą poziomu 20 mln zł rocznie. Obecnie sygnatariuszami kodeksu etyki reklamowej w Polsce jest 25 marketerów, m.in. Procter & Gamble, Unilever i Nestle. (JP)