Kraj

Nikon rezygnuje z kampanii wizerunkowej, będzie reklamował lustrzanki i kompakty

Nikon wprowadza na rynek dwa nowe model lustrzanek cyfrowych: amatorską D300 z matrycą 12,3 mln pikseli i zdjęciami seryjnymi 6...

Nikon wprowadza na rynek dwa nowe model lustrzanek cyfrowych: amatorską D300 z matrycą 12,3 mln pikseli i zdjęciami seryjnymi 6 kl./s i bardziej profesjonalną D3 z matrycą 12,1 mln pikseli i zdjęciami 9 kl./s. D300 kosztuje 1789 euro, a D3 – 4729 euro. Nikon planuje kampanie produktowe tych lustrzanek w prasie tematycznej i w internecie.

Nikon jest obecnie liderem segmentu lustrzanek cyfrowych. W tym roku producent planuje również kampanie reklamowe kompaktów z serii Coolpix. Ich mediaplany są jeszcze opracowywane. Nikon zrezygnował natomiast z planowanej kampanii wizerunkowej. Jak wyjaśnia Katarzyna Romaniuk, marketing manager w Nikon Polska, planowane na początku roku działania wizerunkowe w mediach zostały przez centralę Nikona zaniechane na rzecz kampanii produktowych. – Nie znaczy to, że nie będziemy pracować nad zwiększeniem świadomości naszej marki – podkreśla Katarzyna Romaniuk. – Działania wizerunkowe będziemy prowadzili na poziomie PR i sponsoringu.

Kreacje przygotowuje dla Nikona centralnie jego europejska agencja Duval Guillaume, w Polsce ich adaptacją zajmuje się agencja Paralotna, a planowaniem i zakupem mediów dom mediowy Guideline. (MB)