Kraj

Lepsza sprzedaż Heinekena, Żywca i Warki, Tatra poniżej oczekiwań

Wzrost eksportu, dobra sprzedaż marek Żywiec, Heineken i Warka dają powody do zadowolenia w Grupie Żywiec. Stagnacja w segmencie piw...

Wzrost eksportu, dobra sprzedaż marek Żywiec, Heineken i Warka dają powody do zadowolenia w Grupie Żywiec. Stagnacja w segmencie piw mocnych i słabsze wyniki Tatry to wyzwania dla spółki.

Marketer w związku z prezentacją swoich danych finansowych za I półrocze br. przedstawił także wyniki sprzedaży. Największy wzrost sprzedaży, o 31 proc. w porównaniu z I połową ub.r., odnotowała marka Warka. Do udanych pierwszą połowę roku mogą zaliczyć także brandy Heineken – wzrost o 21 proc., i Żywiec – wzrost o ponad 15,5 proc.

Firma odnotowała także 47-proc. wzrost eksportu. Główne kierunki to Wielka Brytania, Irlandia i USA.

– Będziemy wspierać marketingowo Żywca w tych krajach. Niekoniecznie jednak marka wejdzie do portfolio Heinekena na wszystkich tych rynkach – mówi Chris Barrow, prezes zarządu Grupy Żywiec.

Obecnie marka Żywiec jest dystrybuowana przez organizację Heinekena w Irlandii i części USA, natomiast w Wlk. Brytanii przez niezależną firmę.

Zdaniem Chrisa Barrowa nie przeszkodzi to jednak w coraz mocniejszych działaniach reklamowych na Wyspach, w tym adresowanych do rdzennych Brytyjczyków. Wsparcie będzie lokowane zwłaszcza w kanale HoReCa, bo na Wyspach właśnie w ten sposób sprzedaje się 60 proc. piwa.

Wyzwaniem dla spółki jest sytuacja w segmencie piw mocnych, gdzie marketer ma brand Strong. – Polacy są dziś nastawieni na trendy światowe. A panuje moda na lżejsze alkohole, stąd słabość segmentu mocnego – mówi Chris Barrow.

Gorsze od oczekiwanych są także wyniki marki Tatra, która niedawno przeszła relaunch. Grupa Żywiec nie zdradza szczegółowych planów marketingowych, ale wiadomo, że brand też otrzyma mocne wsparcie. Prezes Grupy Żywiec przyznaje przy tej okazji, że jednym z czynników mających wpływ na kondycję Tatry jest bardzo szybkie zdobywanie rynku przez konkurenta – piwo Żubr Kompanii Piwowarskiej. (MB, TW)