Kraj

Tchibo może sprzedać bary kawowe, inwestuje w sklepy i stoiska z artykułami nieżywnościowymi

Tchibo, jak nieoficjalnie wiadomo, wystawiło na sprzedaż część lokalizacji sieci barów kawowych. Przetarg w tej sprawie prowadzony jest od wiosny...

Tchibo, jak nieoficjalnie wiadomo, wystawiło na sprzedaż część lokalizacji sieci barów kawowych. Przetarg w tej sprawie prowadzony jest od wiosny br. Jednym z potencjalnych zainteresowanych przejęciem lokalizacji jest Ruch SA. Inni kontrahenci nie są znani.

Zdaniem Eweliny Wasilewskiej, PR managera Tchibo Warszawa, spółka rozważa różne scenariusze związane z obecną działalnością barów kawowych. – Jesteśmy w trakcie rozmów z potencjalnymi inwestorami – powiedziała Wasilewska. – Zgodnie z naszą międzynarodową strategią będziemy zdecydowanie kontynuować ekspansję sklepów Tchibo, w których bary kawowe są integralną częścią naszego modelu biznesowego i jednym z trzech filarów koncepcji sklepów Tchibo.

Tchibo w Polsce w najbliższych latach chce skupić się na utrzymaniu pozycji lidera na rynku kawy, dynamicznym zwiększeniu sieci stoisk (tj. samodzielnych stoisk Tchibo, tzw. shop in the shop koncept) i sklepów “Tchibo. Co tydzień w nowym świecie” oraz zdobywaniu nowych klientów – poinformowała Wasilewska.

Obecnie Tchibo posiada 10 sklepów i ponad 70 stoisk “Tchibo. Co tydzień w nowym świecie”, zlokalizowanych w super- i hipermarketach. Jak mówi się nieoficjalnie, Tchibo zamierza sprzedać lokalizacje o niewielkich powierzchniach, gdzie nie może rozwinąć koncepcji sprzedaży artykułów nieżywnościowych. Obecnie Tchibo posiada sieć dziewięciu barów kawowych. (MKS)