Kraj

Artegence uruchamia portal Gaminator.pl dla miłośników gier

Agencja interaktywna Artegence uruchomiła portal dla miłośników gier pod adresem www.gaminator.pl. Pomysłodawcami portalu są Bartek Wyszyński, dyrektor artystyczny w Artegence,...

Agencja interaktywna Artegence uruchomiła portal dla miłośników gier pod adresem www.gaminator.pl. Pomysłodawcami portalu są Bartek Wyszyński, dyrektor artystyczny w Artegence, i Janek Gałecki, szef działu technologii w Gaminatorze.pl, prywatnie miłośnicy gier.

Tworząc Gaminatora, pomysłodawcy wyszli z założenia, że każdy z jego potencjalnych użytkowników ma grę, którą kocha nad życie, o której wie wszystko i o której może wiele powiedzieć innym. Jak sami mówią: – Jeśli będzie nas 100 tys. i każdy opisze ulubioną grę lub postać, to istnieje szansa, że w jednym miejscu, w krótkim czasie, opiszemy ogromną liczbę gier i postaci.

– Chcemy stworzyć jak największą bazę gier, postaci i multimediów dzięki zbiorowej inteligencji społeczności. Żadna redakcja nie jest w stanie zmierzyć się ze zbiorową inteligencją maniaków gier. Gaminator ma być tego dowodem – dodaje Wyszyński.

Gaminator.pl chce trafić do wszystkich miłośników gier, którzy je kochają – zarówno tych, którzy chcą się dzielić swoją wiedzą o grach, jak i tych, którzy po prostu są tą wiedzą zainteresowani i chcą poznać opinie innych. – Potencjalnie takich ludzi jest w Polsce co najmniej kilka milionów. Chcemy pozyskać dla portalu nie tylko młodych pasjonatów gier, ale też odzyskać osoby, dla których gry były pasją wiele lat temu, czyli tzw. pokolenie ZX Spectrum – mówi Wyszyński.

W planach jest rozbudowa portalu o funkcjonalności mobilne: wideo, trailery, recki, gameplay, tapety na komórki. To właśnie one mają stać się źródłem przychodów portalu. Będzie się on również utrzymywał ze sprzedaży reklam.

Agencja Artegence przewiduje wsparcie reklamowe dla portalu Gaminator.pl. Kampania rozpocznie się w ciągu najbliższych kilku tygodni, jednak jej szczegóły nie zostały ujawnione. (GHM)