M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

POWSTANIE SPÓŁKA MAJĄCA USTANDARYZOWAĆ BADANIA RADIOWE

Serwis Dzienny | 18 stycznia 2001, 00:00

Przedstawiciele mediów radiowych na spotkaniach z Włodzimierzem Czarzastym, sekretarzem KRRiTV, uzyskali porozumienie w kwestii powołania spółki z o.o. nazywaną nieoficjalnie...

Przedstawiciele mediów radiowych na spotkaniach z Włodzimierzem Czarzastym, sekretarzem KRRiTV, uzyskali porozumienie w kwestii powołania spółki z o.o. nazywaną nieoficjalnie Polskimi Badaniami Radiowymi, która ma być utworzona przez nadawców. Struktura 50 proc. ma być finansowane przez nadawców ogólnopolskich takich jak Polskie Radio, Radio Zet i Radio RMF FM, a drugie 50 proc. przez rozgłośnie lokalne, regionalne i ponadregionalne. W organizacyjnym spotkaniu 17 stycznia br. uczestniczyli przedstawiciele RMF FM, Radia Zet, rozgłośni regionalnych Polskiego Radia, ZPR-ów, Agory, Konwentu Prywatnych Nadawców, Radia WAWa i Radia Plus. Ustalono formę spółki, powołano komitet techniczny, opracowano harmonogram. Wyłoniono szefów zespołów pracujących dla przyszłej spółki. Za opracowanie form prawnych i struktury własności odpowiada Zbigniew Benbenek, za funkcjonowanie komitetu technicznego, który ma opracować standard badań - Stanisław Jędrzejewski, natomiast pieczę nad harmonogramem działań sprawował będzie Włodzimierz Czarzasty, dla którego priorytetem będzie wejście w życie ujednoliconego standardu badań 1 stycznia 2002 r. W ciągu dwóch tygodni spółka ma zostać zarejestrowana. Przetarg lub konkurs ofert na tę usługę według styczniowych planów ma być ogłoszony najpóźniej w kwietniu br. Spółka nie tylko ma doprowadzić do wypracowania standardu badań odpowiadającego wszystkim podmiotom, ale również zarządzać tym standardem. "Oznacza to, że firmy badawcze stracą możliwość narzucenia jakiegokolwiek typu własnego badania rynkowi radiowemu oraz to, że dowolne podmioty, które chciałyby kupić badanie - jak brokerzy, stacje radiowe, prasa - będą musiały zwrócić się do powołanej spółki i jej zapłacić za korzystanie z tego badania. Ona będzie jego właścicielem jako firma zamawiająca" - sprecyzował funkcjonowanie powoływanej struktury Włodzimierz Czarzasty. Uważa on, że spośród wydatków na reklamę w mediach wydatki na radio stanowią 7-8 proc. i że ustanowienie standardu spowoduje wzrost wpływów dla rozgłośni kosztem np. innych mediów. (MM)

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,