Kraj

Energetyka Południe zmienia markę, planuje debiut giełdowy

Energetyka Południe SA od wczoraj funkcjonuje jako Tauron Polska Energia. Spółka wiąże zmianę wizerunku z przygotowaniami do wejścia na giełdę...

Energetyka Południe SA od wczoraj funkcjonuje jako Tauron Polska Energia. Spółka wiąże zmianę wizerunku z przygotowaniami do wejścia na giełdę (planowany debiut na GWP to IV kwartał 2008 r.). – Nowa marka z bykiem w logo symbolizuje dobre wiadomości dla inwestorów – twierdzi Emigiusz Nowakowski, wiceprezes zarządu spółki. Obecna nazwa ma podkreślać siłę grupy oraz nawiązywać do celów strategicznych poprzez odwołanie do postaci mitycznego Taurusa porywającego Europę. Zrezygnowano z branżowego kojarzenia nazwy spółki z energią przy jednoczesnym uwolnieniu jej od ograniczenia geograficznego. Nowy wizerunek jest efektem dwumiesięcznej współpracy spółki z Grupą A5/Totem, która jest doradcą Energetyki Południe.

Szczegóły dotyczące ewentualnej komunikacji marketingowej związanej z rebrandingiem firmy są dopiero ustalane.

W najbliższym czasie spółka planuje m.in. wzrost efektywności i skali działania, inwestycje w wysoko sprawne technologie, redukcję wpływu na środowisko naturalne oraz optymalizację relacji z klientem, inwestorami i graczami giełdowymi. (KC)