Kraj

Internauci cenią newslettery, ale...

Firma Sare specjalizująca sie w e-mail marketingu przeprowadziła badanie, które dotyczyło sposobów korzystania przez internautów z poczty elektronicznej w Polsce....

Firma Sare specjalizująca sie w e-mail marketingu przeprowadziła badanie, które dotyczyło sposobów korzystania przez internautów z poczty elektronicznej w Polsce.

Wynika z niego, że 56 proc. przebadanych internautów posługuje się trzema lub więcej adresami e-mail. Jednak z roku na rok liczba takich osób spada.

Liczba otrzymywanych przez internautów wiadomości utrzymuje się na stałym poziomie. Największa grupa respondentów (30 proc.) deklaruje odbieranie od czterech do dziesięciu e-maili dziennie. Nieznacznemu ograniczeniu uległo zjawisko spamu (dzięki zastosowaniu filtrów antyspamowych), a stosunek do niezamówionych informacji jest w dalszym ciągu negatywny.

Badani bardzo chętnie deklarowali chęć otrzymywania newsletterów – aż 90 proc. z nich otrzymuje je przynajmniej na jedną listę subskrypcyjną, a 78 proc. ma pozytywną opinię o tej formie komunikacji. Ankietowani preferują wiadomości rzeczowe i czytelne, natomiast najbardziej irytuje ich brak możliwości rezygnacji z subskrypcji oraz niepoprawne wyświetlanie grafik.

Newslettery najchętniej chcieliby znajdować w swoich skrzynkach w poniedziałki przed ósmą rano.

Spośród menedżerów wykorzystujących e-mail marketing w działaniach promocyjnych aż 89 proc. twierdzi, że przynosi on firmie wymierne korzyści (głównie większą liczbę kontaktów z klientami oraz wzrost liczby odwiedzin serwisu internetowego), 64 proc. z nich deklaruje zwiększenie zaangażowania w tę formę komunikacji.

Realizowany przez Sare projekt jest cyklicznym badaniem dotyczącym sposobu korzystania z poczty elektronicznej. Jego celem jest poznanie preferencji dotyczących komunikacji e-mailingowej oraz ukazanie zmian, jakie zachodzą na przestrzeni lat. W tym roku 3260 ankietowanych odpowiedziało na 33 pytania dotyczące sposobu postrzegania i wykorzystania tego medium. (GHM)

Tagi