Przetargi

ARR prowadzi przetarg na obsługę projektu wspólnotowego o wartości 4 mln euro

Agencja Rynku Rolnego prowadzi przetarg mający wyłonić agencję, która zajmie się zorganizowaniem i przeprowadzeniem kampanii informacyjnej dotyczącej wspólnotowego systemu oznaczeń...

Agencja Rynku Rolnego prowadzi przetarg mający wyłonić agencję, która zajmie się zorganizowaniem i przeprowadzeniem kampanii informacyjnej dotyczącej wspólnotowego systemu oznaczeń produktów regionalnych i tradycyjnych. Wyłoniona w konkursie agencja miałaby się zająć opracowaniem koncepcji, harmonogramu i kosztorysu oraz przeprowadzeniem kampanii informacyjnej podzielonej na trzy roczne etapy. Dodatkowo do zadań agencji należeć ma także zbadanie efektywności zrealizowanych działań. Budżet projektu wynosi 4 mln euro.

Pierwszym polskim produktem zarejestrowanym przez Komisję Europejską jest bryndza podhalańska. Spośród 28 przesłanych do KE dwa kolejne wnioski zostały już opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej – oscypek i miód wrzosowy z Borów Dolnośląskich. Procesem oceny objętych jest już kolejnych 10 wniosków.

Celem planowanej przez ARR kampanii jest m.in. wzrost popytu na oznaczone produkty, zwiększenie ich rozpoznawalności, zwiększenie świadomości producentów na temat korzyści płynących z wytwarzania produktów regionalnych i tradycyjnych. Ponadto działania te mają zachęcić indywidualnych producentów i przetwórców do rejestrowania swoich produktów oraz certyfikacji produkcji.

Kampania będzie adresowana do konsumentów, dystrybutorów, hurtowników itp., a przede wszystkim do potencjalnych producentów. W przetargu startować mogą agencje, które wykażą, że zrealizowały co najmniej trzy kampanie o wartości 5 mln zł każda. Termin składania ofert upływa 5 grudnia br. Umowa z wybraną w przetargu agencją zostanie zawarta dopiero wtedy, gdy przygotowany przez nią projekt kampanii uzyska akceptację Komisji Europejskiej. (BG)