Kraj

Grzegorz Jarosz przechodzi z TVN do Starcomu; ma rozwijać branded content

Grzegorz Jarosz będzie odpowiadał za nową strukturę w Starcom MediaVest Group, która zajmie się strategiami komunikacji z wykorzystaniem kontentu mediowego....

Grzegorz Jarosz będzie odpowiadał za nową strukturę w Starcom MediaVest Group, która zajmie się strategiami komunikacji z wykorzystaniem kontentu mediowego. Nowa firma ma powstać w ramach grupy w styczniu 2008 r. Wówczas Jarosz obejmie stanowisko jej dyrektora zarządzającego. Obecnie trwa rekrutacja zespołu. W pierwszym okresie działalności firma skupi się na obsłudze dotychczasowych klientów Starcom MediaVest Group, choć już planuje rozpoczęcie rozmów z klientami zewnętrznymi. Nowa firma nie chce sprzedawać klientom pojedynczych ekspozycji ich produktów, ale długookresowe i kompleksowe strategie wynikające z potrzeb marki. Mają to być zarówno formaty programowe już istniejące, jak i tworzone zgodnie ze strategią konkretnego marketera.

– Inwestycja w usługi z zakresu branded content jest odpowiedzią na potrzeby rynku. Obserwując spadek skuteczności klasycznego spotu reklamowego, szukamy innych, często dużo bardziej złożonych sposobów na komunikację z konsumentami. Stacje telewizyjne stają się coraz bardziej otwarte na realizację niestandardowych projektów i wydaje się, że jest to kolejny przejaw rosnącej dojrzałości tego rynku – mówi Jakub Benke, president & CEO Starcom MediaVest Group.

Zdaniem Jarosza nowe przedsięwzięcie grupy ma szansę powodzenia wówczas, gdy uda się zrozumieć potrzeby wszystkich uczestników biorących udział w powstawaniu takich projektów – producentów programów, marketerów i biur reklamy mediów. Chodzi m.in. o zachowanie autorskiego charakteru treści programowych, naturalną, a nie nachalną ekspozycję produktu czy wspieranie menedżerów zajmujących się tego rodzaju przedsięwzięciami po stronie mediów. – Myślę, że moje obserwacje zawodowe pozwolą na pogodzenie tych światów – twierdzi Jarosz. W pierwszej kolejności nowa struktura ma zająć się realizacją projektów branded content w telewizji. Benke nie wyklucza inwestycji w innych mediach.

– Największy potencjał drzemie na pewno w branży FMCG. Przykłady ze świata pokazują jednak, że w tej formie komunikacji znakomicie odnajdują się również usługi oraz produkty luksusowe – uważa Jarosz.

Jarosz od stycznia br. pracował jako dyrektor sprzedaży regionalnej grupy TVN. W latach 2004-2006 był dyr. sprzedaży regionalnej kanałów tematycznych TVN. Wcześniej pracował w Starcomie jako szef sprzedaży ds. rynków regionalnych i w Eurozecie jako dyr. obsługi klienta. (JP)