Kraj

W I połowie grudnia GIF wydał sześć decyzji nakazujących wstrzymanie reklam

W pierwszej połowie grudnia Główny Inspektorat Farmaceutyczny wydał sześć decyzji nakazujących natychmiastowe wstrzymanie reklam produktów leczniczych. Inspektor nakazał firmie Janssen-Cilag...

W pierwszej połowie grudnia Główny Inspektorat Farmaceutyczny wydał sześć decyzji nakazujących natychmiastowe wstrzymanie reklam produktów leczniczych.

Inspektor nakazał firmie Janssen-Cilag Polska zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy produktu leczniczego Orungal kierowanej do osób uprawnionych do wystawiania recept oraz osób prowadzących obrót produktami leczniczymi w postaci folderu pt. “Orungal – opatentowane mikropeletki”. GIF wezwał też tę firmę do zaprzestania prowadzenia reklam produktów Cilest oraz Evra rozpowszechnianych za pomocę poczty elektronicznej, do której dołączone zostały materiały “Informacja dla pacjentek, którym zalecono Cilest oraz Evra w pytaniach i odpowiedziach”.

GIF miał też zastrzeżenia do praktyk firmy Gedeon Richter Plc. – reklamy Postinor Duo rozpowszechnianej w internecie poprzez link sponsorowany “Postinor Duo. Zobacz, czym są i jak działają pigułki antykoncepcji doraźnej!” odsyłający do strony internetowej www.wpadka.pl.

Główny Inspektorat Farmaceutyczny kazał wstrzymać też reklamy leku Maxigra rozpowszechnianej za pomocą strony internetowej o problemie zaburzeń erekcji (www.receptanaszczescie.pl) w formie materiałów drukowanych na biurko “Kochajmy się przez całe życie”, ulotek “Jestem szczęśliwy” i naklejki “Maxigra Sidenafil”. W ostatnich dniach w prasie pojawiła się reklama Polpharmy, w której producent ostrzega przed podróbkami Maxigry i wskazuje na oryginalne elementy opakowania leku. GIF nie zajął się jeszcze tą reklamą.

Inspektor nakazał też wstrzymanie reklamy Viagry jej producentowi, firmie Pfizer Polska. GIF ma zastrzeżenia do spotu emitowanego w stacjach telewizyjnych przedstawiającego wyścig dwóch motocyklistów i jednej motocyklistki ubranej w kurtkę z napisem www.viagra.pl. Inspektorat nakazał też wstrzymanie reklam leku Cervarix kierowanych do lekarzy i farmaceutów. Firmy mają 14 dni na złożenie odwołania od decyzji GIF (od chwili otrzymania decyzji inspektoratu). (PM)