Kraj

Wg badania Pentagon Research najbardziej widoczny był product placement w "Magdzie M."

Z badań przeprowadzonych przez Pentagon Research w listopadzie br. wynika, że serial "Magda M." (TVN) jest najbardziej rozpoznawalnym tytułem pod...

Z badań przeprowadzonych przez Pentagon Research w listopadzie br. wynika, że serial “Magda M.” (TVN) jest najbardziej rozpoznawalnym tytułem pod względem product placementu. Respondenci wskazywali go najczęściej pod kątem dostrzegalności celowo umieszczanych w nim produktów. Drugie miejsce w badaniu zajął serial “Na Wspólnej” (TVN), trzecie – “M jak miłość” (TVP2).

Najlepiej rozpoznawaną grupą reklamowanych towarów są produkty spożywcze (31,5 proc.). Na tę kategorię wskazywały najczęściej kobiety oraz osoby najsłabiej wykształcone. Samochody zajęły drugie miejsce w zestawieniu (30,8 proc.), zdobywając głosy mężczyzn i osób mających wyższe wykształcenie.

Z badania Pentagon Research wynika też, że około jednej piątej badanych w ogóle nie zetknęło się ze zjawiskiem product placementu.

Badanie przeprowadzono na grupie 600 osób zainteresowanych programami telewizyjnymi. Zostało ono zrealizowane za pomocą ankiety internetowej (CAWI). Jego celem było zbadanie stopnia zapamiętywania produktów i ich marek w polskich serialach telewizyjnych. Respondenci wskazywali, w jakich serialach zetknęli się z taką formą promocji produktów oraz jakie kategorie towarów i usług były przez nich najczęściej dostrzegane. (BG)