Kraj

OPTIMEDIA I EURO RSCG BĘDĄ OBSŁUGIWAĆ CANAL PLUS W 2001 R.

Zwycięstwem Optimedia i Euro RSCG zakończył się przetarg na obsługę mediową i kreatywną Canal Plus. Przetarg na zakup mediów dla...

Zwycięstwem Optimedia i Euro RSCG zakończył się przetarg na obsługę mediową i kreatywną Canal Plus. Przetarg na zakup mediów dla Canal Plus i Cyfry Plus wygrał dom mediowy Optimedia, zachowując dzięki temu dotychczasowego klienta. “O wyborze Optimedia zadecydowały: dotychczasowy dorobek we współpracy z nami i względy finansowe, np. brak konieczności dokonywania przedpłat” – stwierdził Marek Piotrowski, dyrektor marketingu i sprzedaży Canal Plus. Obsługę kreacyjną Canal Plus i Cyfry Plus wygrała natomiast agencja Euro RSCG, która od półtora roku obsługuje samą Cyfrę Plus. Wkrótce zostaną zakończone ostatnie pertraktacje i będzie podpisana stosowna umowa pomiędzy klientem a agencją. Najpoważniejszym rywalem zwycięzcy w wielkim finale był McCann-Erickson. “O wyborze Euro RSCG przesądziła lepsza koncepcja przedstawienia spójnego wizerunku brandu, jakim jest platforma cyfrowa emitująca wiele różnorodnych programów. Zdecydowaliśmy ponadto, że Canal Plus i Cyfrę Plus powinna obsługiwać jedna agencja – powiedział Marek Piotrowski. – Strategia działań promocyjnych ma opierać się w br. na budowaniu wizerunku i informacji o programach”. Jest to pewna zmiana w stosunku do lat ubiegłych. Dotychczas zarówno Cyfra Plus, jak i Wizja TV, główny konkurent, stawiały na info o promocjach. Od kiedy Polsat zaczął promować swoją platformę cyfrową jako oferującą podobne atrakcje bez abonamentu, Cyfra Plus postanowiła zmienić koncepcję. Budowanie wizerunku i szczegółowe informacje o zawartości programów mają jeszcze jeden cel. “Powinny utwierdzić naszych abonentów, że dokonali słusznego wyboru i korzystają z usług najlepszej platformy” – dodał Marek Piotrowski. Ma to zapobiec ewentualnym migracjom klientów – odejściom do innych platform. Canal Plus wprowadzi nawet comiesięczne badanie satysfakcji. Liczba abonentów aktywnych telewizji wynosi ok. 428 tys., przy czym Cyfrę Plus odbiera 335 tys., a analogowy Canal Plus – 93 tys. (MM)