Kraj

Plakaty reklamowe CroppTown nie są obsceniczne

Komisja Etyki Reklamy oddaliła skargę wniesioną przeciwko reklamom marki CroppTown z portfolio LPP SA. Zespół orzekający Komisji Etyki Reklamy uznał,...

Komisja Etyki Reklamy oddaliła skargę wniesioną przeciwko reklamom marki CroppTown z portfolio LPP SA. Zespół orzekający Komisji Etyki Reklamy uznał, że symbole graficzne użyte w reklamie marki CroppTown nie mają charakteru obscenicznego, a tym samym reklama nie narusza ogólnie przyjętych w reklamie zasad etycznych.

Przedmiotem skargi był billboard marki CroppTown przedstawiający dwa znaki drogowe symbolizujące męskie i żeńskie organy płciowe pod hasłem: “Zupełnie inna jazda”.

Zespół orzekający stwierdził, że reklama nie narusza zasad etycznych ogólnie przyjętych w reklamie. Arbitrzy w uzasadnieniu swojej decyzji uznali, że plakat reklamowy wykorzystuje symbole graficzne, które nie mają charakteru obscenicznego, a reklama nie jest sprzeczna z dobrymi obyczajami i nie zawiera treści zagrażających fizycznemu, psychicznemu i moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży. (DD)