Kraj

PKO BP zwiększy wydatki reklamowe i rozważa współpracę z nowymi agencjami

Rafał Juszczak, prezes PKO BP, w wypowiedzi dla "Gazety Wyborczej" stwierdził, że PKO BP w odpowiedzi na wchłonięcie przez Pekao...

Rafał Juszczak, prezes PKO BP, w wypowiedzi dla “Gazety Wyborczej” stwierdził, że PKO BP w odpowiedzi na wchłonięcie przez Pekao SA większości klientów BPH, przez co PKO straciło palmę pierwszeństwa, zwiększy w tym roku nakłady na marketing o blisko 70 proc. w porównaniu z 2007 r.

Bank chce pozyskać 100-150 tys. nowych klientów i zwiększyć dochody (ponad 6 mln posiadaczy kont i kredytobiorców).

Tomasz Fill, rzecznik PKO BP, informuje, że proporcjonalnie sam budżet reklamowy przeznaczony na reklamę produktów i usług oraz na budowę wizerunku banku, będzie wyższy również o ok. 70 proc. w stosunku do ub.r. Jak wylicza Expert Monitor, w ciągu 11 miesięcy ub.r. na reklamy w mediach (telewizja, prasa, radio, kina) PKO BP wydał ponad 50 mln zł, więc w tym roku w grę może wchodzić nawet ponad 100 mln zł.

PKO BP przedłuża obecne umowy z Scholz & Friends i ZenithOptimedia, jednak nie wyklucza, że podejmie współpracę również z innymi agencjami reklamowymi. Być może PKO BP przyjmie model współpracy z 2, 3 agencjami, które będą nawzajem rywalizowały przy poszczególnych projektach. Takim projektem może być np. planowane odświeżenie wizualizacji i zmiana logo PKO BP.

– W tym roku intensywnie zamierzamy pracować nad budową wizerunku banku jako instytucji szybko się zmieniającej, nowoczesnej i innowacyjnej – przyznaje rzecznik. – Jednym z elementów tych prac będzie m.in. odświeżenie brandu PKO BP. Na obecnym etapie prac możemy jedynie powiedzieć, że będzie to poprzedzone pilotażem.

Przypomnijmy, że bank Pekao SA rozstrzygnięcie swojego przetargu reklamowego przesunął do końca tego miesiąca. (MB)