Kraj

Marka wina Tcherga chce zagrozić pozycji Carlo Rossi; trwa przetarg reklamowy

Marka wina Tcherga planuje w br. dużą kampanię i będzie walczyć o miejsce w ścisłej czołówce rynkowej. Marketer - firma...

Marka wina Tcherga planuje w br. dużą kampanię i będzie walczyć o miejsce w ścisłej czołówce rynkowej. Marketer – firma Domain Menada należąca do Belvedere Group – zdecydował się na wykreowanie silnej marki na bardzo rozdrobnionym polskim rynku wina.

Brand będzie walczyć w konkurencyjnym segmencie win w cenie ok. 15 zł. – Naszymi atutami są produkt wysokiej jakości za niewygórowaną cenę i wyróżniająca się etykieta – mówi Witold Franczak, general manager Domain Menada.

Tcherga jest marką o rodowodzie bułgarskim, ale oferowaną obecnie w wielu krajach, m.in. w Niemczech i Skandynawii. Wino to zdobyło już na świecie wiele nagród zarówno za smak, jak i niekonwencjonalny, nowoczesny, kolorowy design etykiety. Marketer przeprowadził analizy, z których wynika, że bułgarskie pochodzenie produktu nie będzie na rynku polskim przeszkodą w jego promocji.

Obecnie rozpoczyna się przetarg na obsługę budżetu Tchergi. Biorą w nim udział agencje: BBDO, G7, GPD i PZL. Kampania powinna rozpocząć się w połowie czerwca br. Planowane jest wsparcie marki – w dozwolonej prawem formie – w telewizji, kinie, internecie oraz puntach sprzedaży. Grupę docelową zdefiniowano na 20-45 lat.

Głównym konkurentem marki Tcherga jest kalifornijskie wino Carlo Rossi (CEDC), które było dotąd najsilniej wspieranym produktem w kategorii, m.in. kampanią TV. Carlo Rossi ma trzecią na rynku pozycję, ale dwie pierwsze – Sofia i Kadarka – to brandy będące spuścizną PRL. Marka Tcherga ma ambicje dogonienia konkurenta w ciągu dwóch najbliższych lat. Na razie brand zajmuje pozycję w końcu drugiej dziesiątki. (TW)